דואגים לברים?

האם התפקיד החדש של שי ניצן נתפר עבורו?

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, מונה לאחרונה לתפקיד חדש - רקטור הספריה הלאומית. המינוי מעורר סערה כשהוא מלווה בטענות לפיהן ניצן אינו בעל ניסיון לתפקיד כזה (בארץ)

שי ניצן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, מונה לאחרונה לתפקיד חדש - רקטור הספריה הלאומית - למעשה תפקיד המנהל האקדמי של הספריה הלאומית החדשה שמוקמת בימים אלו בירושלים במיליארד שקלים. המינוי החדש עורר ביקורות בשל העובדה שניצן חסר ניסיון או תואר מחקרי בתחום הרלוונטי מה שמעלה שאלות האם מדובר בתפקיד שנתפר בעבורו.

בתחקיר של אילה חסון בערוץ 13, על המינוי המוזר היא שוחחה עם דוד בלומברג, יו"ר הדירקטוריון של הספריה הלאומית, שאמר לעיתונאית, כי "היה מכרז, ראיינו 70 מועמדים. חיפשתי בתחומי האקדמיה באוניברסיטאות השונות כדי לראות מי יכול לעשות דבר כזה".

העיתונאית ניסתה להבין כיצד נעשתה הבחירה המתמיהה ושאלה, "שבעים איש התראיינו לתפקיד, ולא התאימו, ורק שי ניצן התאים לתפקיד?", ועל כך השיב: "הוא הכי התאים, אבל היה מעבר לזה, זה דבר שהוא מאוד מאוד חשוב", אמר בלומברג והותיר את הדברים לא ברורים.

על פי התחקיר, לניצן יש חבר קרוב בדירקטוריון הספרייה, צבי יוכמן אך לדברי בלומברג הוא אחראי למינוי באופן מלא: "אני הייתי הבן אדם שהוביל את המהלך הזה, לא צבי יוכמן שחבר קרוב שלו ונזהר שלא להיות מעורב בתהליך".

העיתונאית טוענת בתחקיר כי המכרז עצמו פורסם במקומות מינוריים ולא באופן הראוי לתפקיד משמעותי כזה. על פי מקורב לבכירים בספריה הלאומית: תפקיד הרקטור, שלא היה לפני כן בספריה כשהוא נקרא בעבר מנהל אקדמי, נתפר למידותיו של ניצן.

שי ניצן מסר בתגובה לאיילה חסון: "ועדת האיתור שמינתה הספרייה סברה שניסיונו הניהולי הרב של שי ניצן, השכלתו האקדמית הרחבה, שכוללת ארבעה תארים - כולם בהצטיינות במדעי הרוח והחברה, יכולותיו האינלקטואליות והאחרות, מכשירות אותו לתפקיד רקטור הספרייה. דירקטוריון הספרייה החליט פה אחד לקבל המלצה זו. שום פוליטיקאי לא היה מעורב במינוי זה".

"ישנו חבר דירקטוריון אחד שבינו לניצן יש קשרי ידידות מילדות. הוא לא היה מעורב בהעלאת המועמדות, לא היה חבר בוועדת האיתור ונמנע מלהשתתף בהצבעת הדירקטוריון על המינוי. במסגרת הליכי ועדת האיתור ניצן רואיין מספר פעמים במשך שעות רבות על ידי יו"ר הדירקטוריון שעמד בראש ועדת האיתור וכן רואיין על ידי שאר חברי הועדה", מסר ניצן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר