באגמון החולה

שפעת העופות: יותר מ-5,000 עגורים מתו

בניטור מקיף שבוצע באגמון החולה, תועדו כ-5,000 עגורים מתים בשטח אגמון החולה, וכן נצפו כ-250 עגורים מתים בעמק החולה מחוץ לאגמון, כתוצאה מהידבקות בשפעת (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
עגורים באגמון החולה. ארכיון (צילום: עינבר שלומית רובין, קק"ל)

קרוב ל-5,000 עגורים מתו היום (ראשון) באגמון החולה, ועוד כ-30 פרטים בעמק יזרעאל, כתוצאה מהידבקות בשפעת העופות. שמורת הטבע החולה תישאר סגורה עד לתאריך 1/1/22, השרה להגנת הסביבה ביקרה היום במקום.

לדברי רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "בהמשך להערכות המצב וניטור תחלואת שפעת העופות בשטח נכון להיום, בניטור מקיף שבוצע באגמון החולה, תועדו כ-5,000 עגורים מתים בשטח אגמון החולה, שהוא אתר הלינה המרכז את מירב האוכלוסייה של העגורים בישראל. כמו כן, נצפו כ-250 עגורים מתים בעמק החולה מחוץ לאגמון, וכ-30 עגורים פגועים בשאר אזורי הארץ, רובם בעמק יזרעאל".

לאור ההתפרצות הגוברת של שפעת העופות בקרב העגורים באגמון החולה, השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגיעה כאמור לסיור במקום, יחד עם נציגי רשות הטבע והגנים וקק"ל. זנדברג קיימה הערכת מצב יחד עם הגורמים בשטח, ועקבה אחר תמונת המצב כפי שעלתה מתיעודי הרחפנים.

לדברי זנדברג: "אנחנו בעיצומה של התפרצות חריפה מאוד של שפעת העופות שפוגעת בעגורים. זו למעשה אחת הפגיעות החמורות ביותר בחיות הבר אי פעם בישראל. אלפי עגורים כבר מתו מהמחלה, מאות אלפי תרנגולות הושמדו בלולים, ועדיין לא ידוע אם ישנה התפשטות לחיות בר נוספות. יחד עם כל הגורמים, משרדי הממשלה, רשות הטבע והגנים וקק"ל, אנו עוקבים אחרי המציאות בשטח. נפעל לטפל בה בצורה הנכונה והסביבתית ביותר".

דבריה של זנדברג (דוברות)

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים כי ככלל בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם, ובמקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים אסור לגעת בהם ויש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר