שלושה ימים לוועידה

"יש סיכוי": הראשון לציון הורה ובירך את היוזמים - מרגש!

ראשי הוועידה המקצועית "להקשיב לקשב", נכנסו לברכה והתייעצות בלשכת הראשון לציון הגר"י יוסף • "חובה להשקיע בכל נער, יש סיכוי לכל אחד" • רביעי (הקרוב) הוועידה המקצועית בהשתתפות שורת אישי חינוך ואנשי מקצוע (חרדים)

אברהם בצלאל עם הראשון לציון (צילום: ללא קרדיט)

בעקבות הביקוש הרב ודרישת השטח ולאור ההצלחה בשורת הכנסים הקודמים, הוחלט בוועידת ההיגוי העומדת בראשות כנסי "להקשיב לקשב" מבית "נוער בסיכוי", לערוך זו השנה השלישית את הכנס המקצועי "להקשיב לקשב" 3. הכנס יערך ביום רביעי הקרוב כ"ה טבת (29.12) בבית הארחה בית וגן, ירושלים.

מאות אנשי חינוך, רכזי נוער והורים, הבטיחו את השתתפותם בכנסים המקצועיים, אשר נערכים בברכת ראש העיר ירושלים מר משה ליאון וביוזמת סגן ראש העיר אברהם בצלאל, מחזיק תיק חינוך חרדי. אשר פועל בתפקידו לאורך השנה למען בני הנוער בירושלים ובמיוחד לתלמידי מוסדות החינוך החרדי ברחבי העיר.

אש העיר ליאון בוועידה הקודמת לצד אברהם בצלאל

ראשי וועדת ההיגוי, נכנסו למעונו שלהגאון הרב יצחק יוסף, העומד פאר בנשיאות הכנסים המקצועיים, אשר הדריכם בשאלות הלכתיות הנוגעות לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז. הראשון לציון שחיבר את סדרת ספרי ההלכה "ילקוט יוסף" הנמצאים בכל בית יהודי, פסק כי נער המתמודד עם ADHD והרופאים קבעו כי הוא חייב לנטול ריטלין בקביעות, מותר לו לבלוע את הכדורים אף בשבת.

לפרטים ורישום>> לחצו כאן

במהלך המפגש, הציגו ראשי הוועידה שורת שאלות נוספות אשר צפות מהשטח וקיבלו הדרכה מפורטת אליבא דהלכתא. בנוסף, הציגו בפני הרב את הפעילות הענפה הנערכת במעגל השנה ואת הכנסים המקצועיים אשר נערכים בקביעות. הראשון לציון אשר ליבו רחום לנערים המתמודדים, כדרך ישראל סבא ובפרט כדרכו האכפתית והמסורה לכל ילד ונער, של מרן רשכבה"ג אביר הרועים רבנו עובדיה יוסף זיע"א, אשר בנו מרן הראשון לציון ממשיך את דרכו ומורשתו. ביקש להבין את ההצלחה האדירה בשטח והסיוע המקצועי שמקבלים הנערים המתמודדים, מאנשי החינוך וראשי המוסדות המשתתפים בכנסים המקצועיים ורוכשים ידע רב.

הראשון לציון הוסיף ובירך את משתתפי הוועידה והיוזמים, להצלחה בהצלת הנוער המתמודד והדגיש כי "אסור להתייאש, חובה להשקיע בכל נער ונערה, יש סיכוי להצלחה של כל אחד. בדור שלנו צריך הרבה שיקול דעת וסבלנות, חייבים לקרב את הילדים". מרן פוסק הדור, שיתף את הנוכחים בהנהגות החינוך של אביו מרן רשכבה"ג הגר"ע יוסף זיע"א: "שהיינו קטנים, אבא היה מחלק תפוח לפלחים, אם היה מיותר, חילק עוד פלח: "רוצה עוד אחד, תברך עוד הפעם העץ", למה? כדי להרגיל בברכות".

היוזם המקצועי ברונו ביסראור מנכ"ל אימג’, סיפר בהתרגשות כי הוא זוכר את השיעורים השבועיים של מרן אביר הרועים הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ואת דבריו המיוחדים שאמר מרן בפי קודשו באחד משיעוריו הרבים: "אם רואים ילד שובב לא יכעסו עליו, יש לו נשמה גדולה גדולה, והגוף שלו קטן קטן. הנשמה הגדולה שלו לא מסתדרת בגוף קטן, אז היא מנסה לזוז כדי שיהיה לה נוח. אל תכעסו על ילד כזה, כי כשיגדל יהיה לכם הרבה נחת ממנו".

הראשון לציון הגר"י יוסף, העומד זו השנה השנייה בנשיאות הוועידות המקצועיות, בירך את ראש העיר מר משה ליאון וסגן ראש העיר אברהם בצלאל, מחזיק תיק חינוך חרדי הפועל לאורך השנה לרווחת תלמידי העיר, בברכת הצלחה מרובה וסייעתא דשמיא בכל אשר יפעלו.

לפרטים ורישום>> לחצו כאן

השנה באופן מיוחד, וועדת ההיגוי המקצועית של הכנס "להקשיב לקשב" 3, העומדת בראשות ד"ר גיל מאור לצד הגב' איילת ווגבריט, עשו מאמץ מיוחד לשילוב מיטב המומחים בתחום טיפול בהפרעת קשב. בין המומחים שייטלו חלק מרכזי: ד"ר ג'רום שולץ PHD נוירופסיכולוג קליני ומרצה לפסיכולוגיה במחלקה לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה הרווארד בארה"ב, מר חיים דיין דוקטורנט בהפרעת קשב ומייסד מכון הקשב, ד"ר שמחה צ'יסנר פסיכולוג קליני ומנהל מכון מטרה. בנוסף, יינתן השנה דגש בטיפול בגיל הרך, בהתייחסות מיוחדת בכנס. זאת בגין השתתפות הארגונים המובילים בתחום הטיפול בגיל הרך: רשת פתחיה בראשות המנכ"ל הרב יצחק גולדקנופף שליט"א ורשת מרכז הגנים בראשות המנכ"ל הרב גיל דוד שליט"א. לאורך כל שעות הכנס, יערכו הרצאות דיונים ופאנלים סביב כל סוגיית טיפול והתמודדות עם הפרעת קשב. כבכל שנה, גם המחוז החרדי בניהולה המקצועי של הגב' רות אלמליח, הינו שותף בכנסים המקצועיים ומביא את הניסיון שנצבר בשטחי המוסדות.

נוטלים בתחום טיפול בהפרעת קשב:

מיטב הארגונים והחברות, הנמצאים בחזית לטיפול בהפרעת קשב, נוטלים חלק בכנס "להקשיב לקשב" 3. ביניהם ניתן לציין את ההשתתפות המיוחדת של חברת 'אומגה 3 גליל’, מיסודם של אורנה וגיא בן צבי. המציג את חשיבות התזונה בטיפול - חברת ’מוח מצוין’ המביאה לכנס "להקשיב לקשב", את שיטות הטיפול ב ADHD ע"י שימוש ייחודי בערכת האימון של מוח מצויין בשיטת הנוירו פידבק- (Neurofeedback) מכון תושייה בראשות המנהל החינוכי והמייסד הרב איסר שפריי המביא לכנס התייחסות חדשה לכל נושא האבחון וטיפול בילד עם הפרעת קשב - חברת מניפה המביאה לכנס חשיפה של ערכות למידה המתואמות לבעלי הפרעת קשב וזאת במסגרת סדנה מיוחדת תחת הכותרת: משח"ק תפקידים, להעביר מסרים, למידה ודרכי פעולה מתוך הנאה - בזכות שיתוף פעולה מיוחד ומבורך עם חברת טבע, משתתפי הכנס יזכו להרצאה מרתקת של המומחה המרכזי בישראל בטיפול בהפרעת קשב: ד"ר אריה אשכנזי נוירולוג ילדים בכיר.

"פורום הקשב":

נציגי הרשויות המקומיות, בחזית הטיפול בהפרעת קשב וריכוז: כנס "להקשיב לקשב" מוביל שינוי תודעתי בקרב כל מקבלי ההחלטות בכל הקשור לתחום. במטרה להרחיב את מעגלי ההשפעה, הוקם "פורום הקשב" אשר מטרתו להשמיע את קול הרשויות ויחד למצוא ולהציע פתרונות מערכתיים לטיפול בהפרעת קשב. את הפורום המקצועי, מוביל סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל. במעמד אשר שוקר מחזיק תיק הרווחה בפתח תקווה, הרב עופר כרדי סגן ראש העיר באר שבע, יהודה עוביידי ממלא מקום ראש העיר ביתר, אלעד צדיקוב חבר מועצת העיר הרצליה, שי קזיוף מחזיק תיק חינוך חרדי בלתי פורמלי ונוח"ם בעיריית רחובות ושורת נציגי רשויות ברחבי הארץ.

הצטרפו להצלחה ובואו לעשות סדר בהפרעת הקשב!

כנס "להקשיב לקשב 3" - יום רביעי 29.12.2021 – כ"ה טבת תשפ"ב

לפרטים ורישום>> לחצו כאן

חברי הוועידה המקצועית מתברכים
חברי הוועידה בהתייעצות
היוזם מציג סיכום הפעילות לנשיא הכינוסים
הצגת תוכנית הפעילות
חברי הוועידה בהתייעצות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר