נפטרה ערירית

אשת החינוך האגדית של חב"ד הגב' רחל זמיר ע"ה

אחרי שנים רבות שבה שימשה כמחנכת ומפקחת של גני חב"ד בישראל וכמנחת הורים, נפטרה אשת החינוך הוותיקה משכונת בבלי • היא לא זכתה לילדים משלה, אך העמידה דורות (אנ"ש)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המנוחה, בייעוץ חינוכי מצולם להורים (צילום מסך מתוך 'נשי ובנות חב"ד', שאטרסטוק)

אבל בחב"ד: אשת החינוך הוותיקה, הגב' רחל זמיר, נפטרה לאחר עשרות שנים בתחום החינוך, ונטמנה בחלקת חב"ד בהר הזיתים.

המנוחה נולדה בשם רחל קליינמן, וגדלה בבית חבד"י - ביתו של הרב נחום שמריהו ששונקין, רבה של העיר בטומי שבגאורגיה ומשפיע מוכר בחסידות.

לאחר שנישאה לרב רפאל זמיר, שנפטר לפני פחות משנה, החלה לעסוק בתחום חינוך ילדות ישראל. שימשה במשך שנים רבות כמפקחת ומחנכת של רשת גני חב"ד בישראל, ובמקביל בהנחיית הורים שרצו לחנך את ילדיהם וביקשו את עצתה.

בנוסף, כתבה המנוחה מספר ספרים. באחד מהם, אוטוביוגרפיה על חייה, העלתה הנחיות חינוכיות רבות שקיבלה מהרבי מליובאוויטש זי"ע לאורך שנות פעילותה בתחום החינוך. בנוסף חיברה שני ספרים על חגי ישראל.

לפי אתר חב"ד COL, הרב זמיר עצמו גדל כליטאי והקפיד בתחילה על מנהגיו שלו. הגב' רחל זמיר, כחסידת חב"ד מושבעת, ביקשה מהרבי שישפיע עליו לעבור למנהגי חב"ד, אך הוא התעקש: "לא אלחץ עליו. זה צריך לבוא מבפנים". כעבור שנים, הפך גם הרב זמיר לחסיד חב"ד.

הגב' זמיר התגוררה עם בעלה בשכונת בבלי בתל אביב, אך השניים לא זכו לחבוק ילדים משלהם. עם זאת, כמי שהעמידה דורות של תלמידות, יתגעגעו אליה במשפחות רבות שהיא הייתה חלק מעיצובן, אם בגני הילדים ואם בייעוץ להורים.

המנוחה נטמנה אתמול (ראשון) בחלקת חסידי חב"ד בהר הזיתים שבירושלים, לא לפני שארונה הועבר בסמוך לבית הכנסת החב"די 'בית מנחם' שבכפר חב"ד.

יהי זכרה ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר