"בארה! תפאדל" • צפו

מהומה בוועדה: וואליד טאהא העיף 4 ח"כים

ועדת הפנים דנה בחוק החשמל של רע"מ, והיו"ר סירב לאפשר לחברי אופוזיציה לשאול שאלות • הדרך בה נקט: הוצאתם מהוועדה • כך זה נראה, תוך קריאות בשפה הערבית (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בוועדת הכנסת, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

חוק החשמל של רע"מ, שמטרתו להסדיר את החשמל בבתים לא חוקיים שמרביתם בחברה הערבית, יצר מהומות פנימיות בקואליציה, בעיקר במאבק בין יו"ר ועדת הפנים וואליד טאהא לשרת הפנים איילת שקד.

לאחר שאושר בקריאה טרומית וראשונה, ולפני הגשתו לקריאה שנייה ושלישית - ועדת הפנים דנה הבוקר (שני) בחוק. יו"ר הוועדה - אותו וואליד טאהא - החליט להסיר ממנה כל מתנגד אופוזיציוני.

תחילה זה היה ח"כ יואב קיש מהליכוד, שניסה לשאול שאלה - אך טאהא הוציא אותו החוצה בשלוש קריאות. "אתה חוצפן! אתה פושע! ככה לא עושים חקיקה במדינת ישראל", תקף קיש.

אח"כ החליט להסיר את יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, ואת ח"כ פטין מולא מהליכוד. שניהם בדרך זהה לקיש - שלוש קריאות מהירות בטווח של כחצי דקה.

"אוסאמה יכול לשאול שאלה ולקבל תשובה, ואני אם אני שואלת אתה אומר לו לא לענות לי. זו גזענות!", אמרה סטרוק.

"זה לא רק שלך! אתה לא תמנע שאלות! אני לא פשעתי ולא הרגתי! אתה בא עם הביריונות שלך ומוציא את כולם", תקף מולא.

עימות התפתח גם בין טאהא ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. טאהא סינן לעברו: "אני מקווה שאתה לא חמוש ושלא תשלוף פה אקדח", ובן גביר השיב: "אחד כמוך צריך להיות בכלא". טאהא אמר גם לבן גביר, כמו לאחרים, "בארה" (החוצה בערבית), ובן גביר השיב "בארה אתה לסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר