בג"ץ יכריע

ליברמן מתנגד לפשרה ב"גזירת המעונות"

בעקבות התנגדות השר ליברמן לפשרה שהציע בג"ץ, במסגרתה הוצע דחיית הקיצוץ לארבעה חודשים עד לחופשת פסח, שופטי בג"ץ הודיעו כי הפסיקה תינתן בהקדם (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייר פיטוסי פלאש 90)

גזירת המעונות: בעקבות התנגדות השר ליברמן לפשרה שהציע בג"ץ לדחיית הקיצוץ עד לחופשת פסח, הודיע בג''ץ כי תינתן פסיקה בהמשך.

היום (שני) בשעות אחר הצהריים נערך דיון נוסף בבג"ץ המעונות, שהוגש על ידי מספר עמותות, נגד החלטתו של שר האוצר איווט ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים.

במהלך הדיון לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך רק בעוד כארבעה חודשים מה שיאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ.

נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר איווט ליברמן מתנגד לפשרה. בעקבות כך, צפויים השופטים לפרסם את החלטתם בעתירה בהקדם.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן המייצגים את העותרים מסרו: "בית המשפט שמע את טענותינו אודות הפגמים שנפלו בהחלטה בקשב רב, ואנו מקווים כי תינתן החלטה בהקדם לדחות את ביטול הסבסוד למעונות ילדי אברכים, לכל הפחות לשנת הלימודים הבאה".

עו"ד זלמן בלאק, המייצג את ארגון 'אמת ליעקב' בעתירה מסר: "כפי שסברנו לכל אורך הדרך, שופטי בג"ץ עמדו כבר בדיון הקודם על חוסר ההיגיון שבביצוע הקיצוץ באופן מיידי ומבלי לתת לרבבות משפחות את האפשרות להיערך כנדרש, וגם הפעם הם המליצו למדינה לדחות את המהלך במספר חודשים נוספים, אני מקווה שגם החלטת בג"ץ תבטא רוח זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר