שינוי במדיניות המבודדים

בנט הכריז: מחוסנים ייצאו מבידוד אחרי בדיקה אחת

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בתדרוך לעיתונאים כי מחוסנים שייחשפו לחולה מאומת ישוחררו מבידוד אחרי בדיקה שלילית אחת - גם אם נחשפו לחולה בזן האומיקרון (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בתדרוך מיוחד לכתבים מדיניים אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי יפעל לשינוי מדיניות הבידודים על מחוסנים שנחשפו לחולי קורונה - בין אם בדלתא ובין אם באומיקרון.
בנט פתח ואמר: "ביקשתי לדבר איתכם היום כי יש תפנית בעלת משמעות במערכה מול האומיקרון, והתכנסות שלנו לאחר בערך כחמישה שבועות כלפי הגל."

"כמו שאתם יודעים, בקורונה כל זן הוא אחר ומחייב היערכות אחרת. אסור להיות אף פעם באוטומט בכלל התכונות האלה. האומיקרון הוא זן מדבק מאוד מאוד, את זה אתם יודעים. אנחנו עדיין לא יודעים את מידת הקטלניות שלו, למרות שיש אינדיקציות די טובות שיחס ההמרה ממאומתים לקשים הוא יותר טוב, זאת אומרת, הוא לטובה. אבל כמו שאתם יודעים, גם אם יחס ההמרה הוא טוב יותר, נניח חצי או אפילו שליש, אם היקף הנדבקים בזמן נתון גבוהים פי 10 או פי 20, אז ההדבקה כפול ההמרה, בסופו של דבר, מביאה אותנו לרמה גבוהה מאוד של חולים קשים."

עוד אמר בנט כי "מה שבעצם מתפתח בשבועיים האחרונים, וביתר שאת בימים האחרונים, בעיקר על בסיס מה שקורה בחו"ל, זו ההבנה שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית באומיקרון, קרי, שכל אדם, גם אם הוא מחוסן - נחשף למאומת, הוא נכנס לבידוד של שבוע. אז דה פקטו יקרה לנו מה שקורה בהמון מדינות בחו"ל - סגר לאומי דה פקטו גם אם לא קוראים לזה ככה. אנחנו נהיה במצב של כמיליון או כשני מיליון איש בבידוד. אגב, זה לא יהיה בידוד חד פעמי. לאחר שאדם ייצא מבידוד, הוא ייחשף בסבירות גבוהה למישהו, וייכנס עוד פעם לבידוד. זה לא מצב רצוי מבחינתנו."

בנט אמר כי המטרה שלו ושל הממשלה היא להשאיר את המשק פעיל "מטרת העל שלנו, היא לקיים ככל האפשר משק פתוח, כלכלה פתוחה, ועסקים פתוחים, תוך הימנעות ככל האפשר מהגעה לאי ספיקה."

"אם היינו רוצים לעשות סגר, אז היינו עושים סגר. אבל אין טעם להגיע לסגר דה פקטו כשאתה לא קורא לזה ככה. אנחנו רואים ברחבי העולם אלפי ביטולי טיסות בגלל צוותי טייסים שהם בבידוד, מסחר סגור באירופה ובארה"ב בהיקפים גדולים מאוד, שרשראות אספקה בעולם מנותקות ולא עובדות טוב. שוב, בגלל מדיניות הבידודים, וזה דבר שאנחנו לא רוצים להגיע אליו."

בהמשך אמר בנט כי הוא משנה את הגישה - ממלחמה בכמות החולים, למלחמה בתחלואה קשה "אנחנו היום משרטטים קו חדש – "תו ירוק" שייעודו הגנה על הפרט מפני תחלואה קשה. כלומר, מי שנושא תו ירוק הוא אדם מחוסן או עם חיסוניות טובה, והוא מוגן מפני תחלואה קשה, באופן יחסי כמובן. אם כי, אנחנו לוקחים בחשבון שבהחלט ייתכן שהוא יידבק."

"הכללים החדשים הם פשוטים ואוניברסליים, הם חלים על כולם - על ילדים בבתי ספר, על בני משפחה. חלים על כולם בלי אבחנה. מי שמחוסן ונחשף למאומת, לא משנה אם זה אומיקרון או דלתא, (אוטוטו ממילא הכל יהיה אומיקרון) - צריך לגשת להיבדק, להמתין עד לתוצאה. אחר כך, בהנחה והוא שלילי, הוא יכול להמשיך לפעול, אם כי תחת זהירות שאנחנו מצפים ואומרים: לא לגשת למקומות הומי אדם של פנאי, תרבות, אירועי בר מצווה וכאלה. אפשר ללכת לבית ספר ולמקום עבודה, גם אם קצת צפוף שם. לעומת זאת, מי שלא מחוסן ונחשף - נכנס מיד לשבוע בידוד."

בהמשך התדרוך אמר בנט כי "המטרה העליונה שלי ושל כולנו, היא לאפשר המשך תפקוד המשק. המדינה עושה המון, מדינת ישראל באמת עובדת בעיניי. היינו הראשונים בעולם להרים דגל על האומיקרון, הראשונים בעולם לסגור את הכניסה לזרים, הראשונים בעולם לבוסטר, הראשונים בעולם עם ניסוי החיסון הרביעי. אבל בהחלט אני מצפה לאחריות אישית של האזרחים. יש להם אחריות להגן על עצמם ועל הילדים."

"אם אני צריך לסווג, אנחנו בעצם נכנסים לשלב השלישי של המגפה והמערכה מול המגפה. השלב הראשון היה זיהוי מדיניות חסימה. אני קורא לזה חסימה, באמצעות סגירת השמיים. זה קנה לנו כשלושה-ארבעה שבועות. אחר כך, מדיניות עיכוב באמצעות מערך קטיעת השרשראות ובאמצעות הבידודים הכוללים. זה קנה לנו בערך עוד כשבועיים, סך הכל כחמישה שבועות."

לסיום אמר ראש הממשלה כי "עכשיו אנחנו בשלב ההגנה. אנחנו מפעילים את "תוכנית האומיקרון". אני צופה גל תלול בהרבה מהגלים הקודמים שהיו לנו. הגל הזה ייארך קצת פחות זמן מהגלים הקודמים, אבל גם הוא ייקח זמן. ואם נשתמש בדימוי של סערה - אפשרנו לכולם להתחסן, קרי, ללבוש חליפת סערה. מי שעוד לא התחסן - אנחנו מצפים, כדי שהוא לא יחטוף חזק מדי, שיישאר כמה שיותר בבית, זה לא לנצח. אבל מי שלא מוגן הוא מסכן את עצמו, מי שלא מגן על ילדיו, מסכן את ילדיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר