קונסולים ונציגים חדשים

משרד החוץ הודיע על מינוי שגרירים חדשים

ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ הודיעה הערב על מינויי שגרירים ברחבי העולם, כל המינויים הינם בכפוף לאישור הממשלה, רון פרושאור מונה לשגריר ישראל בברלין (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ הודיעה הערב (שלישי) כי החליטה על מינויי השגרירים במבחר ארצות, כל המינויים הינם בכפוף לאישור הממשלה.

לתפקיד שגרירת ישראל בבריסל מונתה הגב' עידית אבו רוזנצוויג המשמשת כמנהלת מחלקה באגף אפריקה, לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בדובאי מונתה הגב' לירון זסלנסקי המשמשת כמנהלת מחלקה באגף המזרח התיכון.

לתפקיד שגרירת ישראל בקוסובו, מקום מושבו במטה משרד החוץ בירושלים, מונתה הגב' תמר זיו המשרתת באגף כלכלה, לתפקיד שגריר ישראל לאוסלו מונה מר אבי ניר המשמש כיום כסמנכ"ל תיאום במשרד החוץ.

עוד במינויים, לתפקיד שגריר ישראל בבוקרשט מונה ראובן עזר המשרת כיום באגף אירופה. לתפקיד שגריר ישראל בבוגוטה מונה מר גלי דגן המשרת כמנהל מחלקה במרכז למחקר מדיני ולתפקיד שגריר ישראל בהאנוי מונה מר ירון מאיר המשמש כמנהל מחלקה באגף אסיה והפסיפיק.

בתוך כך שר החוץ, יאיר לפיד, הודיע כי ימנה את שגריר ישראל באו"ם לשעבר, רון פרושאור, לשגריר ישראל בברלין, בטקס מיוחד ציין כי "מינויו של פרושאור לברלין מסמל את חשיבות יחסי ישראל גרמניה והמשך חיזוק שיתוף הפעולה עם הממשלה החדשה בברלין. ניסיונו הרב והיכרותו עם מערך החוץ הישראלי יתרמו רבות לאתגרים בזירה הבינלאומית".

רון פרושאור הגיב ואמר כי הוא "נרגש מעומק ליבי לסגור מעגל ולחזור כשגריר ישראל לגרמניה, מקום הולדתו של אבי אורי זכרונו לברכה. כמי שייצג את ישראל הן בבריטניה והן באו"ם, אני ניגש למשימתי השלישית כשגריר חדור בתחושת אחריות ושליחות, מתוך הבנה והכרה בחשיבותה של המרכזית שבמדינות אירופה".

פרושאור ללפיד: "אני מודה לשר החוץ לפיד על האמון שנתן בי, ומבטיח שאעשה כמיטב יכולתי על מנת למנף את מערכת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות".

פרושאור שהצטרף למשרד החוץ בשנת 1986 עומד כיום בראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינ"ל באוניברסיטת רייכמן, וכיהן כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 2011- 2015. קודם לכן כיהן כשגריר ישראל בבריטניה, מנכ"ל משרד החוץ הישראלי והיועץ המדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר