התקדמות משמעתית?

פגישת גנץ-אבו מאזן: השמאל מרוצה, הימין מתנגד למהלך

לאחר שנים בהם לא נפגש היו"ר אבו מאזן עם נציגים ישראלים רשמיים הוא בחר להגיע לביתו של שר הביטחון בני גנץ לפגישה ארוכה. בימין מתנגדים למהלך שמכשיר שוב את אבו מאזן והרש"פ (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בטבת תשפ"ב | 29.12.21
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ אירח אמש (שלישי) באופן חריג את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפגישה בביתו שבראש העין. מלשכת גנץ נמסר לאחר הפגישה, כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. על פי הדיווחים הפגישה ארכה כשעתיים וחצי וחלקה הייתה בארבע עיניים בלבד. לא ידוע על סיבה ספציפית למפגש והוחלט כי לא יצא ממנו שום תמונה רשמית.

"שר הביטחון עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת. שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות", נמסר מלשכתו של גנץ.

על פי הדיווח, בחלק מהפגישה נכח גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וכן השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח האחראי על התיאום האזרחי והביטחוני מול ישראל, וראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פארג'.

זו פגישתם השנייה של שני האישים לאחר שבקיץ האחרון ביקר גנץ בלשכתו של אבו מאזן ברמאללה ונועד עמו.

הבוקר פורסם כי בהמשך לפגישת גנץ-אבו מאזן, להלן מספר צעדים בוני אמון שאישר שר הביטחון לקדם:

- אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.

- הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון ש"ח.

- תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית. גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות.

בימין רחוקים מלהתלהב מהפגישה ומהגושפנקא שישראל מעניקה שוב למנהיג הפלסטיני הקשיש. מפלגת הליכוד הגיבה כי "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל."

גם במפלגת 'הציונות הדתית' נמסר: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

בצד הפלסטיני גם ישנם מתנגדים לכך, החמאס שחושש מהתחזקות הרשות הפלסטינית גינה את דבר הפגישה ואמר: "הפגישה של אבו מאזן עם שר המלחמה הישראלי בני גנץ מגונה ובלתי מתקבלת. ההתנהגות הזאת של הנהגת הרשות מעמיקה את הפילוג הפוליטי הפלסטיני, מסבכת את המצב הפלסטיני, מעודדת את הגורמים באזור שרוצים לנרמל את היחסים עם ישראל ומחלישים את העמדה הפלסטינית המתנגדת לנורמליזציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר