פיטורי הגר"ד לאו • צפו

גפני תקף בחריפות: "פרחחים; מה איווט יודע חוץ מלגנוב?"

ח"כ גפני דיבר היום במליאת הכנסת ונשא נאום חריג, בו הגן על הרב הראשי, בשל הרצון לפטר אותו ותקף בחריפות את השרים; ליברמן, הנדל וכהנא • "חוצפנים, אפסים שכמותכם, פרחחים" • צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
"חצוף שכמוהו". חבר הכנסת גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 • וידיאו: ערוץ כנסת)

על רקע הרצון של חלק משרי הממשלה, לפטר את הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, יצא היום (רביעי) חבר הכנסת משה גפני, להגנה לא-שגרתית על הרב הראשי; "תורידו את הנעליים מהרגליים לפני שתדברו על הרב הראשי".

בפתח נאומו אמר חבר הכנסת גפני: "אנחנו הגענו למצב שבו מזלזלים מאוד מאוד בלומדי התורה והממשלה הזו מזלזלת מאוד בלימודי תורה. שמענו הבוקר איך שישראל ביתנו והשר יועז הנדל ונדמה לי שגם מתן כהנא, שאומרים שצריך לפור את הרב הראשי".

"הם טענו", הסביר גפני, "שבגלל חוק הגיור - שהרב הראשי מתנגד אליו - צריך לפטר אותו. הרי הרב הראשי, שהוא נשיא בית הדין הגדול, הוא איש המקצוע בעניין הזה, והוא אומר אני מתנגד למתווה הזה. אז מה ליברמן אומר? שצריך לפטר אותו".

"חתיכת חצוף שכמוהו", קצף גפני, "זה על גבול האנטישמיות, ללכת להגיד על הרב שצריך לפטר אותו, בגלל שהוא אומר את דעתו ההלכתית, שזה תפקידו".

"מה למד ליברמן חוץ מלגנוב?! מה הוא עוד למד? מה הוא עוד יודע?", זעם גפני, והמשיך במתקפה: "מה יודע יועז הנדל, הוא בא ואומר שהרב הראשי פקיד? שהוא צריך לעשות מה שאומרים לו? אז הרב הראשי לא פקיד והוא לא יעשה מה שאומרים לו".

"הרב הראשי יעשה את מה שהתורה מחייבת אותו, כבר היו מדינות בעולם שניסו להכריח רבנים מטעם לפסוק על פי מה שהשלטון רצה. אני מודיע; הרב לאו לא יפסוק לפי מה שאתם רוצים. הוא יפסוק רק לפי מה שהתורה אומרת ומחייבת".

"ואתם", אמר גפני בזעם, "אפסים שכמותכם, תורידו את הנעליים מהרגליים שלכם לפני שאתם מדברים על רב ראשי, פרחחים".

כזכור, אתמול הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו פנה במכתב אל ראש הממשלה נפתלי בנט לאור הכוונה לקדם את מתווה הגיור ולהפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. במכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה כי "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות".

בתגובה פורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של 'ישראל ביתינו' ציוץ שעורר סערה: "הניסיון להפוך את המתגיירים לבני ערובה של הממסד החרדי שהשתלט על הרבנות הראשית, כמו גם האיומים מצד הרב הראשי כלפי השר הממונה עליו", נכתב, "הם חציית קו אדום ועומדים בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין. אנו קוראים לשר הדתות לפטר לאלתר את הרב הראשי לישראל ולהעמיד אותו לדין משמעתי כמו כל עובד מדינה אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר