"נשתמש בכוח סביר"

חרפה! המשטרה אוסרת את קיום הילולת הבבא סאלי זי"ע

למרות ההקלות בבידוד לשבים מחו"ל וחגיגות השנה האזרחית החדשה, המשטרה הוציאה צו האוסר את קיום הילולת הבבא סאלי בשבוע הבא; "במקרה של התנגדות תשתמש המשטרה בכוח" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

שערורייה: על רקע ההקלות בבידוד לשבים מחו''ל וחגיגות השנה האזרחית החדשה, המשטרה הוציאה היום (רביעי) צו האוסר את קיום הילולת הבבא סאלי.

במכתב רשמי שהוציאה המשטרה כותב נחמן נגלר, מפקד מרחב הנגב כי בהתאם לסמכויות החוק "אני מורה כי בשנת 2022, לא תתקיים הילולת הבבא סאלי זצ''ל בהשתתפות הקהל הרחב".

"לא תותר כניסת הקהל הרחב לציוון קבר הבבא סאלי זצ''ל והמתחם המגודר סביב ציון הקבר", נגלר מדגיש: "לשם ביצוע החלטה זו ובהתאם לקבוע בחוק, ככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולא הציבורית, המשטרה תפעל כדי לפזרה או כדי למנוע כניסת אנשים נוספים, הכל לפי העניין".

נגלר מוסיף להדגיש כי "במקרה של התנגדות תשמש המשטרה בכוח באופן סביר כדי להתגבר על התנגדות זו".

בהמשך מובאים הסיבות לביטול האירוע שמבוססות על כך ש"אין היתכנות סבירה בפרק הזמן הקצר שנותר לעמוד בהוראות הבטיחות" כמו כן מצויין כי התפשטות זן ה'אומיקרון' והאי ודאות לגבי המגבלות שייתכן ויהיו מקשה על היערכות מתאימה.

שעה קלה לאחר פרסם הודעת המשטרה, במשטרה הודיעו, "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה".

"לצד זאת", הוסיפו במשטרה, "אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".

נכדו של הבבא חאקי זיע"א אחיו של הבבא סאלי זיע"א, חה"כ אוריאל בוסו תקף את הממשלה בעקבות ניסיונותיה להטיל הגבלות לקראת הילולת הצדיק.

דבריו של בוסו (באדיבות ערוץ הכנסת)

"נולדו כאן רעיונות של מקבלי ההחלטות סביב הקורונה וההחלטות לקראת ההילולא המסורתית של סידנא בבא סאלי זיע"א, ראש הממשלה אומר בציניות תדרשו שם תו ירוק ותבקשו ברכה עבורי".

"כאשר בפתח מתקרבים חגיגות סוף השנה הלועזית עם המוניות חוגגת ואין איש נותן את דעתו בנושא, "כל הדואגים לשלום הציבור ולבריאותם" מחווים את דעתם בזמן שאין להם מושגים במסורת ובמנהגים ההילולא מתקיימת עשרות שנים במקום פתוח, אירוע שמתפרס על כמה ימים וזה הדבר היחיד שיש לכם לדבר עליו בדיונים על הקורונה? איפה חגיגות והמסיבות הצפופות שמתקיימות בימים אלו".

"אבל כפי שכבר ראינו לאורך כל הדרך אין לו באמת משילות ולא סמכות להגיד מה מותר מה אסור הפקידים מנהלים אותו, הנורבגים שולטים בו, וכל אצבע מאיימת על השיירה שלו".

כזכור, בשל הלקחים שהופקו מאסון הנורא במירון, ובשל העומס הצפוי באירוע בממשלה רוצים גוף שייקח על עצמו את האחריות לניהול האירוע. המשנה ליועמ"ש גיל לימון, אף דורש שהממשלה תמנה גורם מטעם הממשלה שיתכלל את האירוע וייקח על עצמו את האחריות, אך לא היה גורם שהסכים לכך, וכאמור, בעקבות כך כעת ההילולא מבוטלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר