תמונת מצב עולמית

סין בשיימינג למפרי סגר • מעל 5 מיליון מתי קורונה בעולם

מאז פרצה הקרונה נדבקו ברחבי העולם כ-283 מיליון בני אדם • בצל התפשטות האומיקרון מדינות מהדקות הגבלות שונות בכדי להילחם בהשתוללות המגיפה • סין בצעדי בושה למפרי סגר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
התפשטות הקורונה (צילום: Shutterstock)

שבועות ארוכים בהם העולם מכיר את זן האומיקרון, ואפידמיולוגים עדיין לא מצליחים לקבוע בבירור עד כמה הוא קטלני.

עם זאת ראש ממשלת בריטניה טען כי לפחות 90 אחוזים מהמאושפזים במצב קשה עם קורונה במדינתו, לא חוסנו במנת חיסון שלישית.

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, נכון להבוקר (רביעי), מאז פרוץ המגיפה נדבקו 282.8 בני אדם ברחבי העולם. כמעט חמישה וחצי מיליון מתו.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות. זו תמונת המצב העולמית:

אירופה

בצרפת מדווחים על נתון מדאיג מאוד, כשנשבר שם שיא של כל הזמנים עם 208 אלף נדבקים חדשים רק ביממה האחרונה. במדינה מעריכים כי תוך ימים ספורים רף התחלואה היומי יחצה את הרבע מיליון. במדינה אחוז המחוסנים עומד על 75%, אבל ישנם עוד כארבעה מיליון מבוגרים שלא התחסנו בבוסטר, וכעת משרד הבריאות במדינה פועל לשכנע לצאת ולהתחסן.

במדינה אומרים כי קצב ההדבקה מכפיל את עצמו בכל יומיים או שלשה. כדי לבלום את התפשטות אומיקרון, ממשלת צרפת תדרוש תו ירוק שייכנס לתוקף החל מעוד שבועיים במסעדות וכן בחלק משירותי התחבורה הציבורית.

ביוון הכריזו על הקדמת מגבלות, ובמקום שייכנסו לתוקף בעוד כשבועיים - ההגבלות ייכנסו לתוקף באופן מיידי, זאת אחרי שאתמול זוהו במדינה מעל 21 אלף נדבקים, שיא במדינה מפרוץ המגיפה.

אתמול המדינות בריטניה, קפריסין, צרפת, יוון, איטליה, מלטה, ספרד ופורטוגל שברו שיאי תחלואה, וכאמור צרפת מצטרפת גם היא לרשימה המפוקפקת.

אסיה

כזכור, כפי שפרסמנו אתמול, בעיר שיאן שבסין הטיל הממשל סגר הרמטי ביותר על 13 מיליון תושביו, זאת בשל התפרצות חמורה מאוד באיזור, שעל פי דיווחים מתקרבים למספרים שהיו במדינה בתחילת המגיפה.

בשיאן סגרו הסינים כל פעילות למעט פעילות חיונית מאוד שכוללת סופרמרקטים, בתי חולים ובתי מרקחת בלבד. על התושבים נאסר לצאת מפתח הבית למעט יציאה למקומות הנ"ל, או לצורך יציאה לבדיקת קורונה חינמית שנערכת במדינה.

בנוסף, גם ביציאה לסופרמרקטים, כל משפחה רשאית לשלוח אדם אחד בלבד לקניות, זאת בכדי לנסות לצמצמם מגעים מחוץ לבית ככל הניתן. במחוז שיאן נאסר לפתוח חלונות ואף בוצעו מצעדי בושה למפרי בידוד:

(27א)

בתאילנד מזהירים מפני התפרצות קורונה משמעותית. על פי נתונים שהגיעו לרשויות הבריאות במדינה, מצב התחלואה עשוי להחמיר מאוד וקראו לצאת ולהתחסן.

המזרח התיכון

באיחוד האמירויות, שכידוע ישראל הכריזה עליה מדינה אדומה, לראשונה מזה כמעט חצי שנה, מספר הנדבקים היומי חצה את רף ה-2,000 נדבקים.

לעת עתה, בערב הסעודית מדווחים על מעל 600 נדבקים, ולפחות מקרה אחד של מוות במדינה ממחלת הקורונה.

סופרמרקט באמירויות תחת מגבלות קורונה (שאטרסטוק)

אפריקה

בדרום אפריקה, בו לראושנה התגלה האומיקרון, מסכמים ואומרים כי מפרוץ המגיפה איתרו במדינה קרוב ל-3.5 מיליון נדבקים, כש-7,216 נדבקים אותרו היום. מספר המתים נשאר יציב יחסית ועומד על 25 מקרי מוות ביממה האחרונה. שיעור המחלימים עומד על 91.5%.

עם זאת, נראה כי עיקר התחלואה משתוללת באירופה ואמריקה, ודווקא באפריקה מצב הקורונה רגוע יחסית.

ארצות הברית

בארצות הברית התחילו לקצר בידודים למאומתים, זאת לצד הנתון לפיו 59% מהמאומתים החדשים במדינה הם חולי אומיקרון ולא דלתא. במדינה אמרו כי "אם נמפה את ההדבקות, רובן מתרחשות בין יומיים לפני גילוי התסמינים ועד שלשה ימים אחרי". עוד אמרו כי "הנתון עומד בין 85% ל-95% מההדבקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר