ביטול ההילולה

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא: "אנא הסירו ידיכם מן הקודש"

בנו של הבבא סאלי, תוקף את ההחלטה שלא לאפשר את קיום ההילולה לזכרו של אבי ואומר, כי "כבוד בית ישראל ניתן למרמס אין אנו מקבלים החלטה זו בשום פנים ואופן" (חדשות, חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי ברוך (צילום: יעקב כהן)

אחרי ההחלטה שלא לאפשר את קיום ההילולה לזכרו של הבבא סאלי, בנו, האדמו"ר רבי ברוך, תוקף את החלטת המשטרה וכותב, כי "במפח נפש שמענו זה עתה על רצונם של הפקידים למנוע את השמחה של בית ישראל על ציונו הקדוש של מור אבי הקדוש עטרת בית ישראל בין בתוך הציון ובין אם תחת כיפת השמיים".

"אהה כי מר לי מר, כבוד ישראל ניתן למרמס" זעק.

בהמשך המכתב נכתב כי "אין אנו מקבלים החלטה זו בשום פנים ואופן. מאות אלפים מאחינו בית ישראל, המקושרים בלב ובנפש ובעבותות של אהבה לאור עיני עטרת ראשי ועטרת כל בית ישראל, אדוני הקדוש והטהור זיע"א, לא יוכלו לראות כבלע את הקודש, ואיש לא יוכל למנוע מהם את השמחה הנאדרת הזו".

"כי זאת עליכם לדעת, כל ישועות בית ישראל, בארץ ותפוצות, נשענת על המקום המקודש הזה. מכל קצווי תבל אנשים מתחננים לקדוש ברוך הוא בזכות הצדיק, ליבם קשור עימו כיתד בל תימוט, ואת היום המקודש הזה יחשוב מי שהוא שיוכל ליטול מאיתם?"

עוד כתב כי "אם היינו שומעים שבשאר מקומות היו סוגרים ומונעים מאנשים להגיע, חצי נחמה. אבל התימה הוא שרק במקומות הקדושה והטהרה יניחו אזיקים ואיסורים, איך אוכל והחרשתי לשעה זו".

הבבא ברוך מספר: כך אבא הציל את המטוס מהתרסקות

"ובזאת אני מודיע לכל פקיד או בעל תפקיד שחושב להגביל ולמנוע את השמחה הגדולה על מקום מנוחתו של מור אבי הקדוש זיע"א, לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולהגיד לתועלת הציבור הגבלתי. די היה לכם זמן והותר לערוך ולסדר מה שחפצתם, ואין המניעה עכשיו אלא כקוץ ממאיר וסילון מכאיב בלבבות מאות אלפים מדי שנה לפקוד את הציון ביום הקדוש".

"אנא הסירו ידיכם מן הקודש, חידלו הרע, אל נא תתעסקו במקום הנורא הזה והיא לא תצלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר