רגע לפני אירוע

האימא הסכימה לוותר על האולם, אבל בתנאי אחד

רגע לפני החגיגה בבני ברק, מתבהרת המבוכה: מזכיר האולם סגר בטעות את המקום לשני זוגות • אחת האימהות מוותרת, וכעבור מספר ימים נדהמת ממה שמגלה • הסיפור המטלטל שחשף המשפיע הרב מיילך בידרמן (אנשים)

שימי שפר | כיכר השבת |
כלה ביום חתונתה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, שנשא דברי חיזוק בשבוע האחרון על אודות מידת הוותרנות, הדהים את השומעים כאשר סיפר מעשה שהיה לאחרונה בעיר בני ברק.

לדברי המשפיע, המעשה התרחש באחת מאולמות השמחה בבני ברק, במבנה שבו ישנם שני אולמות - אולם אחד גדול ומפואר, והשני קטן ממנו בגודלו וביופיו. בערב שבו התרחש המעשה, בשל טעות של בעל האולם, הושכר האולם הגדול עבור שתי משפחות במקביל - טעות שהתגלתה רק כשעה לפני תחילת השמחה, מה שגרם למהומה במקום בין המשפחות לבעל האולם.

בצר לו, ניסה בעל האולם לשכנע את אחת המשפחות לוותר ולערוך את השמחה באולם הקטן יותר, תוך שהוא אף מציע פיצוי הולם בדמות חופשה משפחתית במלון בטבריה, אך למרות ההצעה המפתה הם סירבו, תוך שהם גם איימו לערוך את האירוע במקום אחר, ולתבוע את בעל האולם בתביעה כספית.

בעל האולם לא התייאש, והחליט לנסות לשכנע את המשפחה השנייה שכבר התמקמה באולם הגדול לוותר, ולערוך את האירוע באולם הקטן. בתחילה סירב אבי המשפחה, אך לאחר התלבטות גדולה הוא הפנה את בעל האולם לרעייתו, באומרו כי אם היא תוותר, גם הוא יהיה מוכן לוותר.

בעל האולם שנתקל גם כאן בקשיים מול אשת השמחה, המשיך לדבר על ליבה, תוך שהוא מציין בפניה את גודל מעלת הוותרנות ובין אדם לחברו, עד שבשלב מסוים פתחה האישה את לבה וסיפרה כי אביה חלה לאחרונה במחלה הקשה, וכי הוא אמור לעבור סדרת טיפולים קשים בבריסל שבבלגיה, ולרפואתו ולזכותו היא מוכנה כעת לוותר למשפחה השניה, ולערוך את השמחה באולם הקטן יותר.

עוד ביקשה בעלת השמחה, כי היות והיא שמעה במהלך המהומה, כי המזכיר של האולם פוטר מעבודתו בשל הטעות ברישום, שהעובד יחזור לתפקידו, וזאת כדי שלא יגרם שום נזק מהתקלה.

סופו של הסיפור, המשיך המשפיע לספר בהתרגשות, התרחש כבר באותו שבוע, מספר ימים לאחר המקרה. בעת שאביה של בעלת השמחה הגיע לבית החולים לצורך תחילת הטיפולים הכימותרפיים, הוא התבקש ע"י הרופאים לבצע צילום סיטי אחרון, שלאחר מכן ניגש אליו הרופא ואמר כי ככל הנראה נפלה טעות, וכי 'הגידול' שהיה נראה כגידול ממאיר, אינו כזה, ואשר על כן אין צורך בטיפולים ובהקרנות אלא בנטילת כדורים בלבד.

"למען תדע כוחה של ותרנות הבאה מתוך קושי ושבירת הטבע אשר היא פועלת גדולות ונצורות מחוץ לגדרי הטבע ממש. ואם יש בכוחה לשנות 'צילומים', על אחת וכמה שביכולתה לפעול שלא תבוא המחלה כלל". סיים רבי מיילך את סיפורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר