לראשונה בישראל

לא מחוסנת חלתה גם בשפעת וגם בקורונה

לראשונה התגלתה בבית החולים בלינסון שבפתח תקווה, יולדת הסובלת מ'פלורונה', מדובר בשילוב של תחלואה מקורונה ומשפעת, מצבה טוב והיא צפויה להשתחרר (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לראשונה בישראל התגלתה בבית החולים בלינסון שבפתח תקווה חולה הסובלת מ"פלורונה", מדובר בשילוב של קורונה ושפעת, כך על פי הפרסום היום (חמישי) ב'ווינט'.

על פי הפרטים, מדובר באישה בהריון, שלא התחסנה וחלתה גם בשפעת וגם בקורונה, היא אושפזה בימים האחרונים בבית החולים ומצבה טוב כשהיא צפוייה להשתחרר בקרוב מבית החולים.

משרד הבריאות עדיין בוחן את המקרה כשנבדק החשש כי השילוב יכול להוביל למחלה קשה יותר, כאמור, על פי המקרה הבודד הזה לא נצפתה תחלואה קשה יותר.

פרופ' ארנון ויז'ניצר, מנהל מחלקת הנשים בבילינסון אמר לווינט כי "היא אובחנה עם שפעת וקורונה ברגע שהגיעה. שתי הבדיקות חזרו חיוביות, גם לאחר שחזרנו על הבדיקה. התחלואה היא אותה תחלואה ומדובר על מחלה ויראלית שגורמת לקושי בנשימה, כי שתי המחלות גורמות לקושי בדרכי הנשימה העליונות".

בנוגע לדרך הפעולה של בית החולים אמר כי "ההתייחסות שלנו היא אותה התייחסות. אני מניח שיש עוד מקרים כאלו, אך היא הראשונה שאובחנה בשני המקרים. גם השפעת היא מחלה מידבקת מאוד, ומאחר שהצוות הרפואי מחוסן כולו לקורונה ורובו לשפעת - זה בהחלט אתגר. אנחנו בהחלט רואים תחלואה הולכת וגדלה של שתי המחלות".

יצוין, כי בתקופה האחרונה ובמקביל להתפשטות ועליית התחלואה בזן האומיקרון של נגיף הקורונה, נצפית עלייה בתחלואה בשפעת בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר