"משבר הצהרונים - היה הטריגר"

היסטוריה בבית שמש: לראשונה ייפתחו "גני עירייה" לבנות

למרות לחצי העסקנים, בעיריית בית שמש החליטו לפתוח החל משנה"ל הבאה גני עירייה - קדם חובה וחובה • גורם בכיר: "זה מהלך מורכב, אך הוא לטובת הילדים, שמעכשיו יקבלו חינוך טוב יותר" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גני ילדים. תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מהלך היסטורי חדש בבית שמש: ראש העיר עליזה בלוך, החליטה, כי החל משנת הלימודים הבאה, ייפתחו בשכונות החרדיות גני עירייה - צעד שעלול לעורר כעס רב אצל העסקנים והעמותות בעיר, כך נודע הערב (מוצ"ש) לראשונה ל'כיכר השבת'.

מלבד הערים הגדולות, ירושלים ובני ברק, בכל הריכוזים החרדיים אין "גני עירייה", והגנים פועלים דרך עמותות ונותני שירות חיצוניים, בתאום עם העירייה פרטיים, מה שמוריד מהאיכות של הגנים וכן ייצר מעת לעת מורכבות תפעולית ותקציבית, כדוגמת משבר הצהרונים האחרון.

כעת, ראש העיר בלוך, החליטה ליטול יוזמה ולפתוח "גני עירייה" חרדיים לילדות, לגילאי 3,4,5 – חובה וקדם חובה, שיפתחו בשכונות של רמת בית שמש.

ראש העיר וצוותי החינוך בעיר ביקשו לקחת אחריות גם על קבוצת הגיל הצעירה במסגרת החינוך החרדי ולקדם פתיחת גני עירייה חרדיים . פתיחת גנים אלו יספק מענה עירוני מיטבי הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט התפעולי. מהלך שיעצים את הביטחון של ההורים במעטפת שתעניק העירייה דרך מנהל חינוך נוער וקהילה. ילדי החינוך החרדי הם ככל ילדי העיר.

עסקנים חרדיים בעיר בית שמש, מספרים ל'כיכר השבת', "מדובר במהלך מורכב מאוד שייתכן וייתקל בהתנגדויות קשות מאוד. צריך להבין, העסק של גנים פרטיים, מכניס הרבה מאוד כסף לעסקנים ולעמותות, וקשה לראות איך הם יוותרו על ליטרת השומן הזו".

"זה מהלך פוליטי מורכב, בפעם האחרונה שזה נעשה בעיר פתח תקווה, ראינו את ההתנגדות שהמהלך יצר, בשל איבוד השליטה של העסקנים. יהיה מעניין לעקוב אחר המהלך של בלוך ונקווה שהמהלך באמת יקרום עור וגידים, כי גני עירייה וודאי יותר טובים לילדים שלנו, מגנים המנוהלים על ידי עמותות".

עסקן אחר מספר ל'כיכר השבת', "כי המהלך קרם עור וגידים, לאחר משבר הצהרונים האחרון, כאשר העמותות גבו כספים יותר ממה שהיו צריכים (אותו עסקן נוקט בסכומים של אלף מאתיים שקלים ויותר - כאשר החוק מתיר לגבות עד 50 ש"ח לשנה. ח"ב) ולכן, זה הוביל את ההורים לחייב את העירייה לפתוח גנים מטעמן".

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אמרה לאחר ההחלטה: "שמחנו לקולות מהשטח שביקשו את המעורבות העירונית. אנחנו בעיר בית שמש יחד עם אנשי החינוך היקרים לוקחים אחריות על החינוך. בית שמש היא עיר של קהילות, והחינוך החרדי לגווניו יקבל מענה באופן המותאם לצביון החינוכי החרדי ככל זרמי החינוך בעיר. אנחנו עושים את המהלך מתוך המשך תמיכה פדגוגי בצוותי החינוך".

"חשוב להדגיש" מוסיפה ראש העיר ד"ר בלוך "אין שום כוונה להוציא את גני העמותות מהעיר או לצמצם את פעילותן, אלא להעניק למשפחה החרדית את הבחירה ולהעניק לילד החרדי את מירב התנאים הנדרשים להתפתחות מיטבית בגיל הרך, וליצור קשת מגוונת של מענים שתעצים את ילדי בית שמש הנמצאים במרכז העשייה".

לדברי בלוך, "לאחר עבודה מאומצת ייחד עם ממונה החינוך הרב ארנרייך ובשיתוף עם המנהיגות המקומית, אנחנו פותחים לראשונה בעיר בית שמש את הרישום לגני העירייה החרדיים לילדות בגיל הרך. גנים אילו, ייהנו מתמיכה עירונית מלאה בצד התפעולי לצד המשך עשייה רוחנית ופדגוגית מותאמת לצביון החינוכי חרדי ברוח 'בית יעקב', כפי שאושרו ע"י הרבנים החרדיים במוסדות הפטור. הגורם האחראי לתפעול המנהלי של הגנים יהיה כאמור מנהל חינוך נוער וקהילה בעיריית בית שמש בהובלת ראש המנהל שרי דרור באמצעות מחלקת החינוך החרדי."

גורמים בעיריית בית שמש המובילים את התהליך מדגישים כי הגננות שיגויסו יהיו כולם מתוך הקהילה תוך התאמתם המוחלטת לשליחות החינוכית החשובה ולשכונות בהם הגנים עתידים להיפתח. הגננות המועסקות , כאמור, הולכות לשאת על כתפיהן אחריות חינוכית גבוהה לצד הכרה במעמדן ושיפור ניכר בתנאי שכרן ועבודתן באופן שאין להשוותו לתנאי העבודה והשכר שמקבלות כיום".

שרי דרור, ראש מינהל חינוך וקהילה אמרה: "מתן שירות איכותי ומיטבי תוך מתן מקום וביטוי לזרמי החינוך של הקהילות השונות בעיר הוא יעד מרכזי למנהל החינוך. ייחד עם הצוות המקצועי כבר התחלנו לקדם בניית מבני גנים וכיתות לימוד מרווחות ומאירות פנים בתוככי השכונות, רכישת ציוד ואבזור פדגוגי חדשני לרווחת הילדים, גינות משחקים חדשות ומרווחות. וכמובן, שגם ייהנו ממעטפת השירות שהעירייה מעניקה. המטרה שלנו, שציבור ההורים יוכל לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך בראש שקט תוך ידיעה כי בכל עניין יהיה להם אוזן קשבת".

"מסתמן כי המיקום הסופי של הגנים" מדגישה הגב' דרור "יקבע לפי מספר הנרשמים מאותו אזור, כלומר, ברחוב שבו יהיה מספר הנרשמים הגבוה ביותר שם יקבע המיקום הסופי הגן, זאת מאחר והשיבוץ לגנים יעשה ע"פ קירבה גיאוגרפית, דבר שיאפשר לנו לפתוח גנים מותאמי קהילה לפי ולשמור בכך על צביון הקהילות הייחודיות בעיר".

בנוסף מציינת הגב' דרור "גנים אילו יהיו חלק בלתי נפרד ממכלול המענים העירוניים הניתנים כיום במסגרת השירותים העירוניים, כדוג' פעילויות העשרה וטיפולים פרה-רפואיים, העשרה פדגוגית לצוותים, תוכנית שבמסגרת התוכנית הלאומית 360 ועוד. והכול תוך מוקפדות ושמירה על הצביון החרדי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר