שכונה אחת, שלוש זירות

'נילחם!'; המאבק נגד חנויות הסלולר בגאולה - עולה מדרגה

שלוש חנויות למכירת טלפונים בשכונת גאולה בירושלים, עומדות במרכז המאבק של תושבים בשכונה; המשטרה מנסה לסכל את הפגיעה בחנויות, אך המפגינים מבטיחים: 'שום דבר לא יעצור אותנו' (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החנות שניזוקה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחודשים האחרונים עוסקים כולם בנושא הרפורמות בשוק הטלפונים הכשרים שמוביל שר התקשורת יועז הנדל ובמקביל בכמה ערים חרדיות, כמו בני ברק, מודיעין עילית ואחרות, מתקיימות הפגנות מזה תקופה כנגד חנויות, שלטענת המפגינים מוכרות טלפונים ללא כשרות.

ניסיון הצתת חנות

בשכונה גאולה בירושלים, המאבק בשבועות האחרונים עלה מדרגה כנגד שלוש חנויות שפועלות, לטענת המפגינים, ללא תעודת כשרות. אותם אנשים שמפגינים נגד שלוש החנויות הללו, הם תושבי שכונות גאולה ומאה שערים.

חנות שהותקפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה עם 'כיכר השבת', הם פורסים את טענותיהם ואומרים: "אנחנו לא רוצים שלבחורים שלנו ולילדים שלנו תהיה גישה לאינטרנט, מי שרוצה למכור טלפונים לא כשרים - שילך לדוידקה ולרחוב יפו, אנחנו לא מבינים למה מגיעים דווקא לשכונה שלנו. אנחנו לא מפגינים נגד כל החנויות בירושלים, מי שרוצה למכור טלפונים לא כשרים שילך לשם".

החנות השלישית שהותקפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בין הדברים, הם מוסיפים איום ואומרים כי "מי שחושב שבגאולה תהיה חנות טלפונים ללא כשרות טועה, מעצרים בלילות לא יעצרו אותנו. יש פה בחורים צעירים שפותחים חנויות טלפונים לא כשרים, הם חושבים שאנחנו משחקים".

לטענת המפגינים, בגאולה יש שלוש חנויות כאלה ללא כשרות, את אחת מהם ניסו אלמונים להצית לפני מספר שבועות, בעוד לחנות השנייה ניפצו את דלת הכניסה והשליכו דגים מסריחים לתוך החנות, אך היא ממשיכה לעבוד.

תקיפת חנות

האירוע המשמעותי התרחש לפני מספר ימים נגד חנות טלפונים בצומת כיכר השבת, כאשר כמה מפגינים הגיעו לחנות, לטענת אחד מהם רק כדי להסיר תעודות כשרות שבעל המקום תלה בזמן שאין לו כשרות. בפועל, המפגינים התיזו גז ודגים מסריחים לחנות ואף ניפצו את דלת הכניסה, ומאז מזה מספר ימים שהחנות לא חזרה לעבוד.

החנות הסגורה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה והלילה ניסתה לבצע מעצרים של אותם חשודים אך ללא הצלחה. מי שכן עוכב לחקירה הלילה זה מוטל הירש, איש מאה שערים, שלטענת בני משפחתו נעצר ללא צו מעצר, נחקר על נושא של דגלי פלסטין במאה שערים ושוחרר לאחר כמה שעות בסיוע של העסק שמעון שישה.

"אדם מבוגר ומעצר שווא"; המעצר של הירש, הלילה (צילום: בצדק)

במשטרה מנסים לעשות מאמצים גלויים וסמויים כדאי למנוע נזקים והפגנות נגד אותם חנויות, אבל מפגינים שאנחנו מדברים איתם אומרים ל'כיכר השבת' כי "שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו נילחם על זה שבבית שלנו לא יהיה חנויות סלולר ללא כשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר