התפשטות האומיקרון

פרויקטור הקורונה: "הגל הנוכחי יביא להרבה מאומתים בפרק זמן קצר"

פרוייקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא אמר מוקדם יותר היום בתדרוך לכתבים כי "שיא הגל עוד לפנינו". לצד זאת, זרקא הרגיע ואמר כי זן האומיקרון "פחות אלים מהדלתא" (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בצל התפשטות האומיקרון ברחבי ישראל, פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים והתייחס לצעדים שעשויים לנקוט בכדי לצמצם את התחלואה.

"האומיקרון מביא לעלייה מהירה בתחלואה, מקדם ההדבקה עולה, לצערי הגל יביא להרבה מאומתים בפרק זמן קצר, אך הוא אלים פחות מהדלתא" אמר פרופ' זרקא.

זרקא התייחס גם לעובדה כי עדיין ישנם הידבקויות בזן הדלתא ואמר כי הגל הזה הוא מאוד דינאמי, יש בו מרכיבים של אי וודאות". אמר. "חשוב שנוכל לעבור את הגל הזה במחיר יותר נמוך של תחלואה קשה ותמותה, לצד המשך תפעול המשק".

בהמשך הגיב לשמועה על מדיניות ממשלתית להביא להדבקה המונית וחיסון עדר ואמר כי "אין לנו שום מדיניות כזו, אנחנו לא יודעים מה התופעות ואף אחד לא הבטיח שהגל הנוכחי הוא האחרון".

בנוגע לבתי הספר אמר כי "בבתי הספר היסודיים הממשלה העבירה 230 נאמני קורונה, ואנחנו הכשרנו אותם כך שיוכלו לבצע בדיקות אנטיגן ו-PCR. אנחנו מגבשים מדיניות שגם בבתי הספר היסודיים יעשו בדיקות אנטיגן מבלי ללכת למקומות אחרים, כדי שניתן מענה לתלמידים ולצוותי ההוראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר