במכתב לראש העיר

במכתב לליאון: רבני המועצה הדתית בירושלים נגד פיטורי יהושע ישי

רבני ועובדי המועצה הדתית בירושלים שיגרו מכתב לראש העיר ליאון והודו לו על העמידה לצד היו"ר המפוטר יהושע ישי: "מחאה על מסע ההסתה וההכפשה כנגד יו"ר המועוצה" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יהושע ישי (צילום: יואב דודקביץ)

המחאה נגד השר לשירותי דת: רבני ועובדי המועצה הדתית בירושלים שיגרו אמש (שני) מכתב לראש העיר, משה ליאון, והודו לו על העמידה לצד היו"ר המפוטר יהושע ישי: "מחאה על מסע ההסתה וההכפשה כנגד יו"ר המועוצה".

בפתח מכתבם כותבים הרבנים והעובדים: "תחזקנה ידך בפועלך הרב בעמידה לימין יו"ר המועצה הדתית ירושלים, ר' יהושע ישי הי"ו הפועל גדולות ונצורות בהרמת קרנה של הכשרות והטהרה, ברבנות ירושלים עיה"ק ובעמידה על משמר הניהול התקין, בנאמנות ובמסירות, במקצועיות ומיומנות ברוב חכמה ודעת".

הרבנים צירפו: "מכתב גילוי דעת ועצומה מכל רבני ועובדי המועצה הדתית ירושלים המביעים מחאה על מסע ההסתה וההכפשה כנגד יו"ר המועצה ומחזקים את ידו להמשך כהונתו ביד רמה להעמדת הדת על תילה בעיה"ק".

בגילוי דעת נכתב: "אנו עובדי המועצה הדתית ירושלים, רבנים, מפקחים, משגיחים, מנהלי מחלקות ועובדי מנהלה, באנו בזאת להביע מחאתינו על מסע הסתה והכפשה כנגד יו"ר המועצה הדתית ר' יהושע ישי הי"ו, אשר מאז הכנסו לכהן כיו"ר עמד בעוז רוחו ובכפיפות והכונת הרבנים, להרים קרנה של הרבנות ירושלים עיה"ק בהעמדת הדת על תילה בכל תחומיה, הכשרות, הנישואין, המקוואות והעירובין, קומם והאדיר כל ענייניהם כדת של תורה וההלכה המסורה, העמיד והכשיר כיד ה' הטובה עליו – בניהול ובחוכמת הלב – כל הנדרש והנצרך בהפעלת כלי הקודש לתפארת עיה"ק וכלל תושביה, ללא מורא וללא חת מתוך נאמנות, דאגה ומסירות כנה לתפקיד הרם.

"תחזקנה ידך מול כל העומדים בפניך, להמשיך בהרמת קרנה של תורה והלכה ותחול עליך הברכה: "ויאמר ה' אל יהושע... רק חזק ואמץ מאד... הלא ציוויתיך חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת כי עמך ה' אלוקיך בכל אשר תלך".

כזכור, בחודש שעבר, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שיגר מכתב לשר לשירותי דת, מתן כהנא, בו הוא מבקש להביע מחאה על פיטורי יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ומבקש לדחות את ההחלטה.

בפתח מכתבו לשר הדתות, כותב ליאון: "נדהמתי לשמוע מאמצעי התקשורת על הודעתך על סיום תפקידו של יהושע ישי כיו"ר ממונה של המועצה הדתית בירושלים".

לדבריו: "מאחר ומדובר במתן שירותי דת לתושבי ירושלים ועיריית ירושלים נושאת ב-60% מתקציבה של המועצה הדתית, אני מוחה על כך שעושים פעולות מהותיות ללא היוועצות או הסכמה עם הח"מ המפקח יחד עם מועצת העירייה מכוח החוק על מתן שירותי הדת בעיר".

ליאון ממשיך בדבריו הקשים לשר הדתות: "במנהל שלטוני וציבורי תקין מן הראוי שהייתה היוועצות עם ראש העיר מוסמך בכל הנעשה במועצה הדתית". בסיום מכתבו מבקש ליאון מכהנא: "אבקשך כי תודיע על דחיית מועד הדחתו של מה ישי בשישה חודשים או עד להידברות והסכמה ביננו לאתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר