מקלב תקף

מס השתייה המתוקה: "רע"מ שוברים היסטוריה"

בכנסת אושר הלילה הצו המטיל מס על שתייה מתוקה, ח"כ מקלב בחר לתקוף את מפלגת רע"מ; "אין לכם ערכים, אתם תומכים בכל דבר שהקואליציה הזו מנחיתה" • צפו (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אורי מקלב תוקף במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הלילה האחרון (שלישי) אושר במליאת הכנסת ברוב דחוק, החלטת ועדת הכספים להעלות את המס על שתייה מתוקה. תחילת הצו נקבעה ליום 1.1.2022. ח"כ מקלב פנה לרע"ם: "אתם שוברים פה היסטוריה, אין לכם ערכים".

תחילה מקלב תקף את שר האוצר ואמר: "חמאה היא אחד המוצרים הכי לא בריאים, אך אתם הפחתתם את המכס ומעודדים צריכה, אתם לא רוצים בריאות אלא שנשתה מתוק ונביא לכם את כסף".

"כולנו נגד הדברים שאינם בריאים", הוסיף מקלב, "אך האם מתמודדים עם הבריאות בכפיה? איפה ההסברה איפה התמריצים?!". מקלב הציג שלושה ראיות לכך שהאוצר לא מעוניין להפחית את הצריכה אלא לגבות את המס. "מדוע על פחיות דיאט אין מס, הרי שם אין סוכר כלל?", תהה מקלב והוסיף, "אם אכן אתם רוצים להפחית את הצריכה הרי שלא הייתם מכניסים את זה להכנסות הצפיות בתקציב המדינה. ואיפה התקציב להסברה?".

מקלב פנה למנסור עבאס יו"ר רע"ם ותקף: "אתם פעם נתתם יד לעליית מיסים? אתם שוברים פה את ההיסטוריה, איפה מסעוד גנהיים? אין לכם ערכים אתם שוברים את הערכים שלכם ותומכים בכל דבר של הקואליציה הזו, גם כאשר זה נוגד את השקפת עולמכם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר