"מובילי ההסתערות"

3 זרועות מבצעיות הוקמו במג"ב; צפו ביכולות הלוחמים

210 לוחמים ולוחמות חדשים הצטרפו לחטיבה הטקטית במשמר הגבול בטקס שנערך בבסיס האימונים מכמש, שם הציגו הלוחמים את יכולותיהם המבצעיות; צפו בתיעוד (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

210 לוחמים ולוחמות חדשים הצטרפו לחטיבה הטקטית במג"ב בטקס שנערך אתמול (שלישי) בבסיס האימונים מכמש של החיל במעמד השר לביטחון פנים עמר בר לב; מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי;במפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן; ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד וסגל הפיקוד הבכיר של מג"ב.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן החליט על הקמת שלוש זרועות מבצעיות שהוקמו מחדש יחידות "אלון" בצפון, "ברק" במרכז ו"רותם" בדרום אשר יפעלו ויתנו מענה איכותי ומקצועי במשימות השגרה ובאירועי החירום במחוזות משטרת ישראל.

שלושת הזרועות קיבלו את שמותיהן של יחידות מג"ב שאוחדו בשנת 2012 ליחידות שחר 101 והוקמו כאמור מחדש לפני כחודשיים וסיימו את הכשרתם ביום חמישי האחרון. שלושת הזרועות יפעלו תחת החטיבה הטקטית של מג"ב עם יכולות ואמצעים מתקדמים.

השר לביטחון הפנים קיבל סקירה של החיל בבסיס האימונים ונחשף למגוון יכולות מבצעיות וטקטיות בתרגולות ותצוגות של יכולות ואמצעים מתקדמים של מג"ב.

השר לבט"פ עמר בר-לב אמר כי "ככל שהאיומים על ביטחון הפנים של מדינת ישראל הולכים וגדלים, כך חלקו של משמר הגבול בשמירה על ביטחון זה הולך וגדל. וזה בין היתר בזכות ובהובלת מפקדים מהטובים ביותר, אחד מהם עומד כיום בראש משטרת ישראל כולה - רב-ניצב קובי שבתאי, שעשה חלק משמעותי מהשירות שלו במשמר הגבול, ומפקדכם הנוכחי, ניצב אמיר כהן. מג"ב למדה, התמקצעה, התפתחה והפכה לאחד הכוחות המיומנים והחשובים ביותר במערך הביטחון הלאומי.

"את הניסיון והתרומה של מג"ב לא ניתן להחליף. ולכן החלטנו להעצים את משטרת ישראל ואת משמר הגבול. אתם אמורים לתגבר באופן מיידי ככוח מאומן ומיוחד את הדרום, הצפון והמרכז. עליכם, הלוחמות והלוחמים של משמר הגבול, בוגרי קורס יסמ״ג, מוטלת המשימה להיות ראש החץ ולהשיב את הביטחון והשקט למדינה. בימים אלה, כשאנחנו עוברים מהגנה להתקפה בכל הנוגע ללחימה וההתמודדות עם הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי, אתם תהיו מובילי ההסתערות".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר כי "היום אנו מחזקים את משטרת ישראל כך שכל אזרח ירגיש זאת עם תוספת של לוחמי ולוחמות משמר הגבול שיפעלו בשגרה מול העבריינים ובחירום מול האיומים על ביטחון הפנים. לצד הכוחות הרבים שיתווספו למחוזות המשטרה, אנו משקיעים גם בשידרוג היכולות הטכנולוגיות שיאפשרו איסוף מודיעין בזמן אמת, שליטה משמעותית בשטח הפעולה ותגובה מהירה של הכוחות.

"גם הכוחות הללו כחלק מהמערכה שאנו מנהלים בחודשים האחרונים, יצטרפו למאבק הבלתי מתפשר בפשיעה בחברה הערבית. העבריינים מרגישים זה זמן רב את נחת זרועה של המשטרה והם הולכים להרגיש אותה בעוצמה ובנחישות גדולות יותר. מודל החטיבה הטקטית במג"ב הוכיח עצמו כמודל שובר שוויון שמאפשר לנו לפעול בכוחות גדולים לאורך זמן ולכן אנו מחזקים אותה ומאפשרים לה פעילות רחבה יותר במספר רב של מוקדים".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר כי "אני מברך את השר לביטחון הפנים שזהו ביקורו הרשמי הראשון במשמר הגבול. ביקור חשוב המעניק לנו הזדמנות להציג את יכולותיו של החיל כחיל איכותי, מבצעי ומקצועי. אני רוצה לציין את תרומתו של משמר הגבול לביטחון מדינת ישראל מזה שבעה עשורים מיום הקמתו. העשייה הביטחונית של היחידות הסדירות, אנשי המילואים ומערך המתנדבים שפועלים בנחישות בלחימה בטרור, בפשיעה החמורה ובהפרות הסדר האלימות - ביו"ש, בגבולות המדינה, בקו התפר, במעברים, בערים ובמרחב הכפרי.

"החיל ימשיך במלוא העוז בדרך ההתעצמות - במערך המילואים, במערך המתנדבים, ביחידות הקבע והסדיר. הכוונה היא למצב את החיל כמשמר הלאומי של מדינת ישראל שיהווה כוח מקצועי מומחה תוכן בתחומו המשפיע על ביטחון המדינה והחוסן הלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר