בפעם ה-11

המדינה מבקשת לדחות פקיעת חוק הגיוס

המדינה פנתה לבג"ץ וביקשה להמתין עם פקיעת חוק הגיוס, תוך שהיא מציינת שהליך החקיקה יחל "תוך שבועיים", זאת לאחר שרע"מ קיבלה את מבוקשה: חוק החשמל (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, לפיד וגנץ. יקדמו את חוק הגיוס החדש - אחרי הדחייה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יום לפני פקיעתו, המדינה ביקשה הערב (רביעי) מבג"ץ דחייה נוספת בחוק הגיוס, הפעם של שלושה חודשים ולא כפי שהיה בעבר. ההנחה היא שבג"ץ אכן יאשר, ואז תהיה זו הדחייה ה-11 שנתנו השופטים לחברי הכנסת.

בתשובת המדינה נכתב כי "הליך החקיקה, בדמות העברתו בקריאה ראשונה, יהיה בשבועיים הקרובים", זאת לאחר שבקואליציה הצליחו לעבור את משבר חוק החשמל, וכעת קיבלו את רע"מ שתסכים לחוק הגיוס.

בלשכת שר הביטחון בני גנץ העריכו כבר לפני כמה שבועות שחוק הגיוס יאושר, אך בסוף, משלל סיבות כגון האומיקרון והמחלוקות בין ימינה לרע"מ, הגיעו אל המועד האחרון ללא חוק מאושר ביד.

בקרב המפלגות החרדיות ישנה התנגדות לחוק, כאשר בדגל התורה ההתנגדות אינה נחרצת ויש האומרים כי "ניתנה הסכמה שקטה מצידם", בשל העובדה שהחוק אמנם מגדיל את המכסות, אך גם משחרר בחורים כעת.

כזכור, לפני כחמישה חודשים אישרה הממשלה את הורדת גיל הפטור מגיוס לבני ישיבות חרדים ל-21, אך לשנתיים בלבד. על פי המתווה שסוכם, צעיר חרדי בן 21 יוכל להצטרף למערך החירום וההצלה הלאומי ולקבל הכשרה תעסוקתית.

מטרת השינוי היא לאפשר לחרדים להשתלב בשוק התעסוקה ולרכוש מקצוע, וכן להגדיל את מספר המתגייסים החרדים. אחרי שנתיים, גיל הפטור יעלה ל-22, ואחרי שנה נוספת - יעלה ל-23.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר