כחלק ממאמץ אזורי

המחאה האלימה בקזחסטן: רוסיה תסייע לנשיא

נשיא קזחסטן פנה לרוסיה ולחלק ממדינות ברית המועצות לשעבר וביקש מהן סיוע במטרה להשתלט על המפגינים שהבעירו את ארמונו וקוראים להפיכה: "כנופיות טרור" (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא קזחסטן, קאסים-ג'ומארט טוקאייב, פנה אמש (רביעי) אל "גוש מדינות האזור", קבוצת מדינות שלעבר היו חלק מברית המועצות הגדולה, בראשות רוסיה, וביקש מהן סיוע ביטחוני שיעזור להשתלט על המהומות שפרצו במדינה במחאה על העלאת מחירי הדלק ומאז התפשטו למאבק בשלטון. בקשתו צפויה להתקבל, והמדינות עתידות לשלוח כוחות שישמשו כ"משקיפים".

הנשיא טוקאייב כינה את המפגינים "כנופיות טרור שאומנו על ידי גורמים זרים", וטען שהשתלטו על בניינים, תשתיות ונשק. "מדובר בפגיעה בשלמות המדינה ובמתקפה על האזרחים שלנו. החובה שלנו היא לנקוט את כל הצעדים להגן על המדינה שלנו".

שימוש ברימוני הלם סמוך לפרלמנט (רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א)

אתמול היה יום חריג במחאות בקזחסטן, במסגרתו השתלטו המפגינים על נמל התעופה באלמטי, העיר הגדולה במדינה, והובילו לביטול כל הטיסות, היוצאות והנכנסות. במקביל, ההמון הזועם נכנס לארמון הנשיאות והצית אותו, וכן בנייני ממשלה נוספים, מכוניות משטרה ועוד.

בעקבות היקף המחאה המשמעותי, קזחסטן הכריזה על מצב חירום, וממשרד הפנים באסטנה נמסר כי שמונה שוטרים נהרגו ו-317 נפצעו - אך לא נמסר מספר האזרחים שנהרגו או נפצעו בעימותים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר