מפקירים אותנו?

עוד שיא נשבר: יותר מ-16,000 מאומתים חדשים מאתמול

גל האומיקרון לשיא חדש: מספר המאומתים ממשיך לזנק למספרים שעוד לא היו בישראל. גם מספר החולים הקשים נמצא בעלייה ואחוז החיוביים עומד על 7.89% • קבינט הקורונה יתכנס (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שיא חדש בישראל: משרד הבריאות מדווח הבוקר (חמישי), כי נשבר עוד שיא של מאומתים, וכי ביממה האחרונה התגלו 16,115 מאומתים חדשים. ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס בשבוע הבא.

למרות התורים הארוכים במרכזי הבדיקות, אתמול נערכו מעל ל-206 אלף בדיקות ואחוז החיוביים עומד על 7.89%, מספר החולים הקשים עלה אף הוא ונכון להבוקר יש 134 מאושפזים במצב קשה - מהם 41 מונשמים, 51 במצב קריטי ו-15 מחוברים לאקמו. מקדם ההדבקה עומד על 1.99.

מספר החולים הפעילים נכון להיום, הוא 72,034 ומספר הנפטרים מנגיף הקורונה עד כה בישראל הוא 8,253 בני אדם.

עד כה התחסנו במנה הראשונה - 6,604,512, במנה השנייה - 5,947,682 ובמנה השלישית - 4,295,564.

לדברי פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן, "קצב העליה של האומיקרון מאד יציב, בהתאם לתחזית שהצגנו בקבינט הקורונה לפני שבועיים וחצי. הערכת מספר המאומתים לאומיקרון בנקודות בכחול, והוא נמצא בין הקו הכתום (הכפלה כל יומיים) לירוק (הכפלה כל 3 ימים) מגמת העליה צפויה להימשך גם בשבוע הבא, אם כי כנראה לא יהיו מספיק בדיקות כדי לעקוב".

האם הממשלה בחרה במודל הדבקה המונית? הכתב הפוליטי של 'כיכר השבת' רפאל כהן, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "בנט משמיד מאמץ עילאי של אזרחי ישראל - ושל נתניהו - להישמר מהקורונה, שעלה לכולנו מאות מיליארדי ש"ח".

"רק לפני שבועיים אותו בנט הביא תלמידת כיתה י"א שדיברה על השפעותיה ארוכות הטווח של הקורונה, גם אם לא תמותה, וכמה הן רעות - והנה פתאום ממשלתו הולכת על מודל הדבקה המונית. הזוי".

כזכור החל מהלילה בחצות, מדיניות הבדיקות תשתנה החל מהלילה, משרד הבריאות משנה גישה ומשחרר את כל המחוסנים כבר לאחר בדיקת אנטיגן, שתוצאתה מגיעה תוך כרבע שעה, שתמומן על ידי המדינה.

מחוסן /מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות): בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון: יבצעו בדיקת PCR - במידה והתוצאה שלילית – פטור מבידוד, אם חלילה התוצאה חיובית –שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

כלל האוכלוסייה (מחוסנים) יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת: תוצאה שלילית – פטור מבידוד; תוצאה חיובית (במקרה ותוצאה חיובית התקבלה מבדיקת אנטיגן ביתית, תבוצע בדיקת אנטיגן מפוקחת) - שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

כמו כן, אדם מחוסן/מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

במשרד הבריאות מדגישים: "מי שחוסן בחיסון אחד בלבד, אינו מוגן ועל כן נחשב כלא מחוסן/לא מחלים במקרה של חשיפה למאומת ואינו פטור מבידוד".

לא מחוסן / לא מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות), בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון: יבצעו בדיקת PCR: תוצאה שלילית – שהייה בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד; תוצאה חיובית – שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת)

כלל האוכלוסייה (מי שאינם מחוסנים/מחלימים), יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת: תוצאה שלילית - שהייה בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד; תוצאה חיובית - שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר