משרדי הבריאות והחינוך

שיא הטרלול: המאבק על ראשי התלמידים נמשך

משרד הבריאות הודיע שתלמידים ומורים יוכלו להיבדק מעתה בתחומי בית הספר, אלא שמשרד החינוך סתר זאת וטען: "אתם כלל לא ערוכים" • ככה נראית ממשלת בנט מול הנגיף (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בשבט תשפ"ב | 06.01.22
שר הבריאות הורוביץ ושרת החינוך שאשא ביטון. "כאוס" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט מאבדת שליטה בתחלואה ובניהול המגיפה: אחרי שביומיים האחרונים נשברו שיאי התחלואה היומיים, גם באשר לחלוקת הבין-משרדית במאבק בנגיף - אין שליטה.

משרד החינוך פרסם הבוקר (חמישי) הודעה בה החליט לתקוף בחריפות את משרד הבריאות, בשם השרה, יפעת שאשא ביטון: "משרד הבריאות יוצר כאוס גם במערכת החינוך. לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה".

הרקע למהומה הוא הודעת שר הבריאות ניצן הורוביץ אמש, לפיה ממחר, משמע הבוקר, תלמידי בית הספר וצוותי ההוראה יוכלו להיבדק במתחם בית הספר, אם באו במגע עם חולה מאומת, כחלק מהשינוי במתווה הבדיקות, שמגיע בשל העומס הרב על עמדות הבדיקה ברחבי הארץ.

משרד החינוך לא אהב את ההתנהלות, לפיה שלטענתו משרד הבריאות כלל לא ערוך לניהול התוכנית שתאפשר את בדיקות האנטיגן בתוך בתי הספר:

"שרת החינוך הפצירה במשרד הבריאות כבר בראשית השבוע לקיים את בדיקות האנטיגן בבתי הספר, ובתגובה נמסר שמשרד הבריאות צריך להכין נוהל מסודר, נוהל שעד אמש לא היה מוכן. על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל", תקפו במשרד החינוך.

"אין ספק שההחלטה לבצע אנטיגן בבתי הספר ראויה, נכונה, נחוצה ורצויה, אך למרבה הצער, בהתנהלותו התקשורתית הפזיזה יוצר משרד הבריאות בלבול מוחלט וכאוס גם במערכת החינוך", האשימו.

במשרד הבריאות הגיבו על מתקפת הפתע של משרד החינוך: "אנחנו מושקעים כולנו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא נעסוק בהכפשות. אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ. לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים. רק בעבודה מאומצת ובשיתוף פעולה כן ואמיתי, נוכל להבטיח את יישום המהלך כבר בתחילת השבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר