הנהג התריע: "חפים משפע"

פגיעת המכת"ז; השר בר-לב: "המפגין התגרה בשוטרים"

בתיעוד מטריד שפורסם ב'כיכר השבת', נראה מפגין שחוטף זרנוק בעוצמה ומוטח ארצה - וזנקק לטיפול רפואי • השר בר לב: "הוא התגרה בשוטרים" • נהג המכת"ז דיווח לקצין: "יש פה חפים מפשע" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התיעוד המטריד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעיצומה של ההפגנה האלימה והסוערת אמש (רביעי) ברחוב מלכי ישראל בירושלים החלה המשטרה להפעיל מכת"זיות כנגד המפגינים. אחד מהם, שנותר לרקוד ולעמוד על הכביש, חטף בעוצמה רבה זרנוק לפנים והוטח ארצה. בהמשך נזקק לטיפול רפואי.

ביקורת ציבורית רבה נמתחה הבוקר על משטרת ישראל, על השימוש בכוח המפורז שנקטה בהפגנה בשכונת גאולה בירושלים.

בריאיון שהעניק הבוקר ל'כאן רשת ב', השר לביטחון פנים עמר בר לב, הוא נשאל על האלימות בהפגנה והשיב: "מדובר במפגין בודד שעמד מול השוטרים והתגרה בהם. השפריצו עליו פעם אחת, ופעם שנייה, ובפעם השלישית קרה מה שקרה".

כשנשאל שוב, האם זה מצדיק כזו אלימות, השיב בר לב, "אני לא מצדיק את זה. אך צריך להבין שברגע שיש פרובוקציה, למפעיל המכת"זית אין שליטה ב-100% על כיוון הזרם".

בתוך כך, העיתונאי לירן תמרי, חשף הבוקר הקלטה בו נשמע מפעיל המכת"ז שפנה לקצין בשטח ואמר: "אין לי איך לעבוד פה, יש פה אנשים חפים מפשע". כאמור למרות האזהרה של הנהג, המשטרה החליטה להפעיל את המכת"זית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי המפגין שנפגע מהמכת"ז אמש, נמצא בביתו עם בני משפחתו, שמעדכנים שהוא לא זוכר דבר מהאירוע. ובנוסף, הוא מקיא, מבולבל וסובל מכאבים.

התיעוד המסעיר מליל אמש

ממשטרת ישראל נמסר: "אמש התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולר. מדובר בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולר במקום וחסימת ציר התנועה. במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום, תוך מאמץ רב להבחין בין סקרנים לבין מפרי סדר. במהלך הפרות הסדר נעצרו שבעה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

כזכור, ההפגנה אמש התקיימה מול חנות בשם 'ענק הסלולר', שלטענת המפגינים אינה מצויידת בתעודת כשרות. כאלף מפגינים התעמתו עם השוטרים באלימות.

גורם בכיר ב'עדה החרדית' אמר ל'כיכר': "הכוח של המשטרה לא מפחיד אותנו, החנות הזו תיסגר בתוך כמה ימים, נלחם על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר