שלוש שנים לתעלומה

"זירת רצח קשה, חקירה מטלטלת"; מי רצח את בני הזוג כדורי?

סימני האלימות על גופותיהם של בני הזוג, היו קשים אך במשטרה, התקשו למצוא ראיות בזירה; שלוש שנים לרצח יהודה ותמר כדורי ז"ל, בביתם בארמון הנציב - והתעלומה בשיאה (מגזין כיכר)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הזוג ז"ל, הבנים והחשודים על רקע הכניסה לבניין (צילום: המשפחה; חיים גולדברג, כיכר השבת; דוברות המשטרה)

שלוש שנים חלפו מאז הרצח הכפול של בני הזוג כדורי, יהודה בן ה-71 ורעייתו תמר בת ה-68, בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים, ולמשטרה עדיין אין קצה חוט - למעט סרטון קצר, ממצלמות האבטחה, של גבר צעיר שזהותו אינה ידועה לאיש.

יהודה ותמר כדורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הכל החל ביום ראשון, ז' בשבט ה'תשע"ט - 13 בינואר 2019. בתם של בני הזוג התקשרה למשטרה ודיווחה כי מיום חמישי היא לא משיגה את הוריה בטלפון. כוחות החירום הוזעקו לבית המשפחה, פרצו אל הבית דרך המרפסת - ומצאו שם את גופותיהם של בני הזוג ועליהם סימני אלימות קשים.

כוחות החירום וההצלה בזירת הרצח (צילום: זק"א)
הכניסה לבניין בו התגוררו בני הזוג כדורי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"כשהגענו לדירה ראינו גבר ואישה, כבני 70, שוכבים מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה", סיפרו אז חובש מד"א יואב פרנקל והפרמדיקית בר עזר. "ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

מאז ועד היום, תושבי שכונת ארמון הנציב חיים בפחד. מבחינתם, שלוש שנים אחרי הרצח המזעזע של בני הזוג - והרוצח עדיין מסתובב חופשי.

חוקרי המשטרה בזירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)
החוקרים בכניסה לבניין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הכניסה לבניין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה מעריכים, כי כמה ימים לפני שבני הזוג אותרו, ביום חמישי ד' בשבט, 10 בינואר, נכנס הרוצח לבית המשפחה ודקר את בני הזוג למוות. כוחות המשטרה שהוקפצו למקום, החלו לחפש ראיות בזירה - אך לא מצאו, ומאז הרוצח "אלמוני" ואת זהותו המשטרה מנסה לאתר עד היום.

באופן חריג, ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, הוזעק גם הוא לזירה, אך הדבר לא סייע למציאת ראיות שיסייעו בפתרון הרצח. חקירת המשטרה העלתה כי לבני הזוג כדורי לא היה רקע פלילי וגם לא סכסוך עם איש, כך שהתעלומה - רק התעצמה.

הלווית בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכיר במשטרה, המעורב בחקירת הרצח, מספר ל'כיכר השבת': "אנחנו עד היום עושים פעולות חקירה, זה תיק חקירה שלא מניחים בצד, זו היתה זירת רצח קשה, זו חקירה מורכבת ומטלטלת, התיק הזה עובר לי יום יום בראש, עד היום".

"בכל זירת רצח יש קצה חוט", הוא מחדד את התעלומה שבסיפור, "ברצח הזה - לא היה". הסיבה, הבית נותר נעול לאחר הרצח ולא זוהו סימני פריצה.

הלווית בני הזוג כדורי ז"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רצח בני הזוג כדורי התרחש מעט אחרי אירוע דקירה של צעירה בת 15, באותה שכונה, בסמוך לביתם של בני הזוג. גם את החשוד בדקירת הנערה, המשטרה לא איתרה עד היום. ובמסגרת החקירה נעשו ניסיונות להבין האם יש קשר בין המקרים.

מאות אנשים מסרו עדויות במשטרה, במסגרת חקירת תיק הרצח. כסף רב הושקע בחקירה, כדי לנסות באמצעות כלים טכנולוגיים לאתר את הרוצח, אך גם זה לא הוביל לפתרון התעלומה. בין האנשים שמסרו עדות, היה אף עובד במשרד ממשלתי - שגם הוא נוקה מהחשדות.

החשוד הראשון שנעצר בפרשת הרצח היה מנקה בבניין, תושב ג'בל מוכבר, שאחרי מספר פעמים שבית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו - הוא שוחרר ונוקה מכל חשד. במהלך החקירה עלה חשד לרקע לאומני והשב"כ נכנס לתמונה.

הבנים של בני הזוג כדורי בהלווית הוריהם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כעבור מספר ימים חלה תפנית דרמטית בחקירה, היחידה המרכזית של משטרת ירושלים עצרה את הבן של יהודה ותמר כדורי ז"ל, ימים ספורים לאחר שאביו ואמו נרצחו. הבן נעצר בחשד למעורבות ברצח ומעצרו הוארך בשמונה ימים, ואשתו נעצרה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט, ומעצר הוארך בשישה ימים. האח הנוסף עוכב גם כן לחקירה ושוחרר כעבור מספר שעות.

ימים ספורים לפני שעצרו, כינסו שני הבנים, נתן וניתאי כדורי, מסיבת עיתונאים מיוחדת בה דיברו על האסון הנורא שפקד אותם, וסיפרו על ההתמודדות הקשה מול פעולות החקירה של המשטרה - כנגדם. "אנחנו עוברים אטימות מוחלטת מצד הרשויות", אמר אחד מהם, "אנחנו מחכים יותר מכל אדם בעולם שיימצא הרוצח השפל והאכזרי שעשה את הטבח הנורא הזה. אנחנו מבקשים בתור אזרחים שומרי חוק, שגורמי הביטחון הרלוונטיים, כולל המשטרה והשב"כ, יתפכחו לפני שיקרה פה עוד אסון נורא. אנחנו מתפללים שהאמת תצא לאור והנבל הרשע הזה ייתפס".

הבנים במסיבת העיתונאים שכינסו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבועיים אחרי שנעצרו, כל בני המשפה שוחררו והחשד נגדם נחלש - אך עד היום הזה, התיק נגדו במשטרה טרם נסגר.

בן המשפחה שנעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
קרובת המשפחה שנעצרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר תקופה, התקבל במשטרה המידע הבא: עבריין ירושלמי בשם אלי אריש אומר בשיחת טלפון עם חברים שלו: "אולי אתה ביצעת את הרצח של הזוג?". מיד לאחר אותה שיחה, אריש וחברו נעצרו, אך לאחר מספר ימים שוחררו.

אלי אריש לאחר ששוחרר ממעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אין לנו שום קשר או זכר למשפחת כדורי", אמר אלי אריש לאחר ששוחרר מהמעצר. "הכל שטויות והבלים. הם שמים האזנות על הטלפונים ועל כל מילה שמזכירה משהו באו ועצרו. השופט שמע את ההקלטות והבין שאין שום קשר לשום דבר ושחרר מיד".

לפני למעלה משנה פרסמה המשטרה תיעוד של גבר שהסתובב סמוך לזירת הרצח של יהודה ותמר כדורי בירושלים, וביקשה את עזרת הציבור בזיהויו. הגבר, שככל הנראה זיהה את אחת ממצלמות האבטחה שהיו במקום, דאג לכסות את פניו.

החשוד שתועד במצלמת אבטחה: עטור זקן ולבוש קפוצ'ון, המסתיר את פניו כשמתקרב למצלמה (צילום: דוברות המשטרה)

התיעוד צולם, ביום הרצח, במצלמת אבטחה בבניין סמוך לזה שבו התגוררו בני הזוג כדורי. הגבר נראה לבוש מכף רגל עד ראש - עליו גם היה כובע מצחייה. התנהגותו עוררה את חשדם של החוקרים והתיעוד הזה ממצלמות האבטחה הוא הראיה המרכזית והיחידה בתיק. בנוסף, פרסמו במשטרה גם קלסתרון של החשוד.

הקלסתרון של החשוד ברצח (צילום: דוברות המשטרה)

שלוש שנים לאחר הרצח, לא נעצרו חשודים נוספים בתיק. מאז פרסום התיעוד ממצלמות האבטחה ועד היום המשטרה לא איתרה את האדם "האלמוני", וגם פרסום הקלסתרון לא סייע - למרות פניות רבות שהתקבלו במשטרה, וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים עדיין מנסים בכל דרך למצוא קצה חוט לרצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר