ביקורת ציבורית אדירה

סערת המעצר של הצעיר החרדי: הבלשים נחקרים במח"ש

צעד למיגור אלימות במשטרה? בלשים המעורבים במעצרו של חיים מזרחי נחקרים במח"ש • מצלמות האבטחה נאספו מזירת האירוע • המשטרה: "אם ימצא שלא פעלו כדין, הנושא יטופל בהתאם" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מזרחי אחרי מעצרו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי מחאה ציבורית גדולה, הבלשים שהיו מעורבים במעצרו של חיים מזרחי, הצעיר החרדי שנעצר באלימות ביום חמישי בידי המשטרה, נחקרו היום (ראשון) במחלקה לחקירת שוטרים. בנוסף, הערר שהוגש כנגד שחרורו ללא תנאים נמשך בידי המשטרה.

כזכור, מזרחי נעצר ביום רביעי האחרון באלימות מזעזעת וחסרת כל פרופורציה לאחר שהעיר לבלש סמוי שנסע בניידת כי הוא פגע ברכב אחר. האירוע תועד כולו במצלמות האבטחה.

ביום חמישי הובא מזרחי לבית המשפט, שם שחררה אותו השופטת ללא כל תנאי תוך שמעבירה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה. בהמשך היום הגישה המשטרה ערר, בצעד שלווה בביקורת רבה, כנגד החלטת השופט. מזרחי איבד את הכרתו ביום חמישי בערב ופונה לבית החולים. גם אתמול (מוצאי שבת) חש ברע.

רגעי המעצר האלימים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הם שוב הכו אותי ללא אבחנה. הם אפילו לא נתנו לי ללכת לשירותים, למרות שלא עשיתי כלום", סיפר מזרחי ל'כיכר השבת', על מה שעבר עליו בתחנת המשטרה לאחר שנעצר.

כאמור, הבלשים שהיו מעורבים במעצרו נחקרו היום במח"ש. ל'כיכר השבת' נודע כי הבלשים מכחישים את הטענות נגדם ואומרים, לטענתם, כי נאלצו להפעיל כוח נגדו לאחר שתקף אותם.

‏טרם חקירת הבלשים במח"ש, חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים אספו מצלמות אבטחה ממקום האירוע. במח"ש מנסים לבדוק כעת מה קרה עם חיים בניידת הבילוש בדרך לתחנה ובתחנה עצמה.

ממשטרת ישראל נמסר: "נסיבות מעצרו ע״י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר בירושלים, נבדקות ע״י מח״ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין - הרי שהנושא יטופל בהתאם. לצד זאת נדגיש כי פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולר, תימשך ככל שידרש. המשטרה לא תאפשר הפרת סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר