מנעו קנסות

פרשת שחיתות חדשה בצפון: בוועדת תכנון ובנייה ומשרד האוצר

לאחר חקירה סמויה, נחשפה פרשת שחיתות ציבורית ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידת לפיקוח של הועדה לתכנון ובניה לב הגליל • נעצרו שני חשודים (משטרה)

אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון, חוקרת מספר חודשים פרשת שחיתות חדשה בצפון הארץ, הבוקר (שלישי) החקירה הפכה לגלויה.

החוקרים פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה לאחר שעלה חשד, כי בכירים ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידת לפיקוח של הועדה לתכנון ובניה לב הגליל, קיבלו שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין.

הבוקר כאמור, החקירה הפכה לגלויה ושוטרי מחוז צפון עצרו שני חשודים בעברות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. במהלך החיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים.

במסגרת החקירה של חוקרי משטרת מחוז צפון צפויים מעצרים נוספים, בן השאר של נותני השוחד, ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד.

שני החשודים, בסוף שנות ה-40 יובאו בשעות הקרובות לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר בתגובה: "החשוד מטעם הרשות משמש כמפקח מן המניין שאינו נושא בסמכות ניהולית או בסמכות להחליט על בחירת יעדי אכיפה, ודאי שאינו נושא בסמכות החלטה על מתן או ביטול קנסות מנהליים. הרשות תשתף פעולה עם כל גורמי החקירה ותעשה ככל יכולתה על מנת לסייע למצות את החקירה ולחשוף את האמת. הרשות בוחנת עצמה ואת פעילות האכיפה שבתחומי אחריותה באופן יומיומי ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד ותפיק לקחים ככל שיידרש בהתאם לממצאי החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר