גל התחלואה הגואה

בנט: "נגיע למיליוני נדבקים; האולפנים משדרים היסטריה"

ראש הממשלה בנט התייחס לגל הגואה של התחלואה בנגיף הקורונה והציג את עיקרי המדיניות שלו • 1. המשק פתוח ככל שניתן; 2. מגינים על הפגיעים ביותר; 3. שומרים על הילדים שלנו • צפו (חדשות)

בנט בהצהרה, הערב (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, לאור גל התחלואה הגואה של הקורונה ולקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתכנס בשעה 19:30.

בפתח דבריו התריע בנט כי "אנחנו ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם. האומיקרון הוא זן שמדבק יותר מכל הזנים האחרים גם יחד. המספרים בגובה שלא הכרנו עד כה".

הוא מיהר לתקוף את התקשורת ואמר כי "אני מזכיר, אגב, שאותם אולפנים שעכשיו משדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי לפני כמה שבועות, כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות וכשהכנו את המדינה".

בנט המשיך ואמר כי "בכל העולם מתמודדים - בבוסטון עומדים שעות בטמפרטורה של מתחת ל-0 בתורים, בלונדון הפסיקו PCR למאומתי אנטיגן, באוסטריה מקבלים תשובות PCR אחרי שבוע, בניו יורק אחרי חמישה ימים. התחלואה בעולם היא במיליונים", והתריע: "גם פה, נגיע לכמה מיליוני נדבקים".

"אנחנו מנהלים את המשבר הזה בעקביות, לאור שלושה עקרונות יסוד", אמר בנט, "1. המשק פתוח ככל שניתן והכלכלה ממשיכה לתפקד. תסתכלו החוצה, אנחנו מנסים לקיים את הכלכלה ככל שאפשר. 2. אנחנו מגנים על הפגיעים ביותר. 3. שומרים על הילדים שלנו, גם אם זה קשה".

בנט המשיך ופירט: "לגבי הכלכלה, אני לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם. אני לא רוצה לראות עסקים שנסגרים. קל לפטר, קשה למצוא עבודה אחר כך. קל לסגור עסק, קשה להקים מחדש. אני יודע את זה, ניהלתי עסקים. את העסקים הנטושים של הגלים הראשונים אנחנו עדיין זוכרים, וחלקם טרם התאוששו. לכן, פתוח ככל שאפשר.

"אבל, אנחנו לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד, המדינה נכנסת איתכם מתחת לאלונקה. לא כולם יכולים לעבוד מהבית, יהיו אנשים רבים בבידודים, ולאותם בידודים יש גם מחיר כלכלי. לכן, כל העובדים במשק יקבלו שכר גם על ימי הבידוד החל מיום הבידוד הראשון ויש מענה גם לעצמאים. אלה דברים שסגרנו מוקדם יותר מול שר האוצר והוא כבר הודיע על זה.

"אנחנו מגינים על הפגיעים – על קבוצות הסיכון ועל המבוגרים בחברה הישראלית. אנחנו שומרים הרמטית על בתי האבות ובתי החולים הגריאטריים. הבאנו לישראל תרופות גם ממרק וגם מפייזר, בהיקפים גבוהים הרבה יותר משאר העולם, באופן יחסי. כ-400,000 מבוגרים כבר התחסנו בחיסון הרביעי וזה הישג יחיד מסוגו בעולם. אין עוד מדינה ברמה הזאת. אני יכול לקבוע שאין מדינה ששומרת על זקניה יותר טוב ממדינת ישראל, וכולנו צריכים להיות גאים בפן הערכי הזה. אני קורא פה לציבור המבוגר יותר לנהוג משנה זהירות בשבועות הקרובים. לאן שלא צריך ללכת, לא ללכת.

"העיקרון השלישי הוא שאנחנו שומרים על הילדים שלנו, גם אם זה קשה. ראו, האומיקרון פוגע בילדים - זו עובדה. הווריאנט לא פוסח על ילדים. רובם יהיו בלי סימפטומים או יחלו קל, אבל המיעוט מבין הילדים הלא מחוסנים יחטוף את זה חזק. צריך לדעת את זה, זה מדאיג אותי מאוד. אני חייב לומר שאני מסתכל על הגרפים של ילדים מאושפזים בכל העולם ואני חושב על הילדים שלנו, אלה שעוד לא התחסנו, ופשוט כואב לי הלב.

"לכן, אנחנו בישראל נוקטים בגישה מחמירה בכל מה שקשור לילדים, אין הקלות. מערכת החינוך כפופה לאותם כללים כמו כולם. ואכן, אנחנו נראה יותר ילדים שיהיו מבודדים כי לא מספיק ילדים עדיין התחסנו. אני קורא להורים שעוד לא השלימו את חיסוני ילדיהם: לכו לחסן אותם. אבל, אני לא אוותר על העיקרון - להגן על ילדים שאינם מחוסנים. אני מבין ורואה שהאנטיגן יקר, יש צורך בכל-כך הרבה.

"לכן, אנחנו מעבירים כבר השבוע 3 בדיקות לכל תלמיד בחינם, ואנחנו נמשיך גם בשבועות הקרובים להזרים לילדי ישראל בדיקות בחינם לשימוש ביתי. אגב, גם שאר המשפחה יכולה להשתמש באותן בדיקות".

"בנוגע לתורים", הוסיף בנט, "אנחנו בישראל משיאני הבדיקות בעולם. אנחנו עושים כמעט 400,000 בדיקות PCR ואנטיגן מוסדיות ביום. התורים ארוכים, אם כי הם קצת התקצרו. אני מבין. אם יש משהו שאני שונא באופן אישי זה לעמוד בתור, אני יודע כמה זה מתסכל. אבל הסיבה שהתורים ארוכים היא כי יש הרבה אנשים שנדבקו או שאנחנו חושדים שהם נדבקו. לכן, התאמנו את הבדיקות לעומס במעבדות, כדי שאנשים לא יחכו 5 ו-8 ימים לתוצאה. בקרוב יהיו עוד הקלות בעניין הזה.

"אני מבקש ממי שלא חייב לגשת לבדיקת PCR – לא לגשת. להסתפק באנטיגן המוסדי. למה? כי אנחנו רוצים את ה-PCR בשביל המבוגרים. כי ברגע שאנחנו תופסים מהר שמבוגר הוא נשא של הקורונה, אנחנו יכולים לשלוח אותו לקבל תרופה ולהציל את חייו. מי שלא צריך ללכת, לא ללכת. יש מתווה, והוא חל על כולם – מגיל לידה ועד 120.

"לסיכום חברים, אלה יהיו שבועות קשים מטבע הדברים. אנחנו נעבור את זה. מדינת ישראל מעניקה את שכבות ההגנה הכי טובות בעולם – חיסונים שאין לאחרים, תרופות שאין לאחרים, עזרה כלכלית למי שמבודד. אבל, על כל אחד מאיתנו לקחת אחריות ולדאוג לילדיו, לדאוג להוריו, להתחסן, לעטות מסכה כי זה עובד, ולא להתקהל שלא לצורך. אין מקום לפאניקה, אין מקום להיסטריה. אנחנו נעבור את זה ביחד".

בנט, תקף בדבריו את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ואמר כי "שום דבר שנתניהו יעשה כבר לא יפתיע אותי בשלב הזה, הפעם זה חמור במיוחד, ראיתי סרטון של מר נתניהו שהוא בעצם מכרסם באמון של הציבור באנטיגן. הוא אומר זה רולטה אין לזה משמעות, בכל העולם משתמשים בזה. המעשה שהוא עשה הוא לא רק חסר אחריות הוא מעשה אנטי-פטריוטי בזמן מערכה לשבש את אמון הציבור בכלי מרכזי.

"מה שמר נתניהו עשה זה פשוט התנהגות בלתי אחראית ובלתי פטריוטית, לחבל במאמצי הממשלה בזמן מערכה, הוא פוגע בכולנו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "נפתלי איבד שליטה על הקורונה, הפקיר את אזרחי ישראל לגורלם ושלח אותם לקנות על חשבונם בדיקות ביתיות שהמעבדות קבעו שאינן אמינות. לעומתו, אנחנו הבטחנו לישראל את החיסון הראשון, השני והשלישי ודאגנו לבדיקות pcr מדוייקות בחינם לכל אזרחי ישראל וללא תורים אינסופיים. נפתלי גם הפקיר את בעלי העסקים והעצמאים בעוד שאנו דאגנו לסיוע נדיב שהצילה את העסקים והעצמאים מפשיטת רגל והזניקה את כלכלת ישראל למרות משבר הקורונה. נפתלי - נכשלת, לך הביתה".

מוקדם יותר היום הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על קיצור ימי הבידוד של מאומתים לקורונה - לשבעה ימים, במקום עשרה כיום, אך זאת בתנאי ששלושת הימים האחרונים ללא סימפטומים. מי שיש לו סימפטומים יצטרך להשלים עשרה ימי בידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר