האיום של עבאס

חידוש הנטיעות הוביל לביטול קיזוזים בכנסת

רע"מ הודיעה שתיעדר מחר מההצבעות, בעקבות דרישתה למנוע את הנטיעות הסמוכות להתיישבות הבדואית בדרום • כשעתיים לאחר מכן, שר החוץ קרא לעצור אותן זמנית (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עבאס ובנט במליאה. משבר קואליציוני נוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הודיע הערב (שלישי) לראשי הקואליציה כי מפלגתו לא תשתתף מחר בהצבעות הצפויות במליאה, בשל המשך קיום הנטיעות של קק"ל סמוך לאזור התיישבות בדואית בנגב.

בתגובה, חל שינוי משמעותי בהיערכות הקואליציה והאופוזיציה להצבעות: על אף שסיכמו כי לא תעלנה הצבעות שנויות במחלוקת בשל התפשטות האומיקרון, בשני הצדדים הורו על ביטול קיזוזים ועל חובת הגעה למליאה, מלבד מאומתים לנגיף. לאופוזיציה ישנה הזדמנות לנצח את הקואליציה, אחרי שהערב שני חברי קואליציה הודיעו שנדבקו בקורונה: יום טוב כלפון מימינה ואמילי מואטי מהעבודה.

הרקע לאירוע הוא כמובן מחאת התושבים הבדואים באזור, שהגיעה עד לעימות עם המשטרה, לשריפת מכוניות ולמספר עצורים, על כך שקק"ל ממשיכה לנטוע עצים באזור שלטענתם בבעלותם. מרבית מתושבי האזור מצביעים לרע"מ, ונציגם היה סעיד אל-חרומי עד שהלך לעולמו חודשיים לאחר השבעת ממשלת בנט-לפיד, וברשימה המשותפת ניצלו את המצב "ללחוץ" על רע"מ, שתמתח את הקו מול גוש הימין בממשלה.

כעת, כשעתיים לאחר הודעת עבאס לראשי הקואליציה, ראש הממשלה החליפי, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, קורא לעצור את המשך הנטיעות בנגב - כפי שעצרה ממשלת נתניהו-גנץ בזמן שהתקיימו דיונים משפטיים למי שייך השטח: "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפתרון ביום אחד. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש", כתב שר החוץ. בתגובה תקף ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "לפיד לא בוחל בשום דרך להגיע לכסא ראש הממשלה - גם במחיר של למכור את הנגב למתפרעים הבדואים".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מסר: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע"מ, שותפתו הבכירה לממשלה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף: "‏מי שיתקפל בפני איומי רע"מ לאחר הפרעות הלילה בנגב וניסיון הרצח של נוסעי רכבת ישראל בסמוך לרהט בידי תומכי התנועה האסאלמית ישים חותמת סופית על מכירת הנגב ואיבוד המשילות של מדינת ישראל. ממשלת בנט עבאס מסוכנת להמשך המפעל הציוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר