מחדל הקורונה

עימות בקבינט בין אלקין לבנט: "לא מבינים"

קבינט הקורונה התכנס לאחר שלושה שבועות - אך לא קיבל שום החלטה; למרות שמכשירי הסלולר נותרו בחוץ, הודלפו עימותים קשים בתוך הישיבה בין ראש הממשלה ושריו (קורונה)

בנט לפני ישיבת הקבינט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

לאחר שלושה שבועות בהם לא התכנס קבינט הקורונה, אמש (שלישי) התכנסו השרים בקריה בתל אביב לדיון שהסתיים ללא שום החלטה. השרים נדרשו להותיר את מכשירי הסלולר שלהם מחוץ לחדר מחשש להדלפות והקלטות, מה שלא מנע הדלפות לתקשורת על עימותים חריפים בין חברי הקבינט.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במהלך הדיון התעורר ויכוח חריף בין השר זאב אלקין לראש הממשלה נפתלי בנט כשאלקין זעם על קיום הישיבה לאחר 3 שבועות וטען כי בנט רק רוצה "לעשות וי" מבלי להסביר לשרים באמת מה קורה.

אלקין טען כי "אם רוצים שנבין אז צריך לשאול, אין פלא שהציבור לא מבין, אם אני כחבר קבינט לא מקבל תשובות". לפיד לעומת זאת טען כי ההנחיות ברורות ואמר בהומור: "נדבקתי ואני הולך למות ואתם תהיו נורא עצובים שלא אהיה כאן. היו שלום".

השרה אורנה ברביבאי מתחה גם היא ביקורת ואמרה: "תפסיקו כבר עם הסקירות, שלוש שעות סקירות, ועוד סקירות". לדבריה, "היה אפשר בזמן הזה לעשות דוקטורט, בואו נדבר תכלס".

ואילו שר החוץ יאיר לפיד, השוהה בבידוד לאחר שהתגלה כחיובי לקורונה, התלוצץ: "אני שם לב שבזמן של הדיון הארוך הזה נגמרו כל 7 ימי הבידוד שלי".

בנט טען בדיון, כי האומיקרון יביא להחלטות שיגרמו מחוסר קיבולת (אולי דוגמת בדיקות ה-PCR). לטענתו כמות המאומתים כעת עדיין לא במצב שמשבית את המדינה אך במידה והמספרים יגדלו באופן משמעותי שיכול להביא להשבתת מערכות חיוניות יילקחו החלטות אחרות. בנט לא שלל את האפשרות לקיצור ימי הבידוד לחמישה במקום לשבעה כפי שהוחלט אתמול, במידה ויהיה צורך בכך.

שר הביטחון בני גנץ, אמר בדיון הקבינט כי אסור לשכוח שלצד האומיקרון הדלתא עדיין קיימת וכי לדעתו צריך לקיים בתחילת השבוע הבא דיון נוסף כדי לקבל החלטות.

בדיון התגלע גם וויכוח בין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שביקשה להחזיר את מודל הכיתה הירוקה, מול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שהביע התנגדות נחרצת לרעיון וטען כי הוא יביא להדבקות רבות.

פרופ' אש אמר בדיון, כי "להערכתנו כל 2.7 ימים - תהיה הכפלה. יש לנו למעלה מ-3,000 אנשי סגל מאומתים ו-100% מהמחוברים לאקמו הם חולי קורונה". אש גם שלל לבינתיים את ההצעות להוריד את גיל המתחסנים במנה הרביעית ואמר כי עדיין אין מספיק נתונים לכך.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי-פרייס הדגישה, כי "צריך לעשות אבחנה בין אומיקרון לדלתא" והביאה נתונים על בתי חולים בבריטניה שלא עומדים בעומס בשל האומיקרון. היא גם הצביעה על עלייה של פי 5-4 באשפוזי הילדים, לאו דווקא בטיפול נמרץ. 91% מהילדים שמתאשפזים ובני למעלה מ-11 לא מחוסנים לקורונה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בקבינט, כי "יש אמירה שאני שומע אותה הרבה כאילו הרמנו ידיים. אלו דברי הבל. היקף החיסונים, התרופות, המאמצים העצומים שלנו בכל התחומים מראים להיפך, אנחנו לחלוטין לא מרימים ידיים. אלו דברים חסרי שחר".

עוד אמר הורביץ: "יש וריאנט שמגמד את כל הגלים הקודמים. מה שמדאיג זו העלייה המהירה של החולים קשה. מה שנדרש עכשיו זה חיזוק של בתי חולים, זה דבר שנחוץ לגל הזה וגם להמשך הדרך. בימים כאלו אנחנו צריכים לעמוד יחד - זה אתגר שקשה לכל המדינה וחשוב מאוד שהממשלה תראה חזית אחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר