הישג חרדי | מכה לאיווט

ניצחון דרמטי בבג"ץ: "גזירת המעונות" של ליברמן - תידחה

בג"ץ קבע, כי ההחלטה על ביטול סבסוד המעונות לילדי האברכים לא תחול בשנת הלימודים הנוכחית וזאת בשל בעיות משפטיות • עוה"ד: "קוראים לאיווט להתחיל לקבל החלטות ענייניות" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השופטים בדיון (צילום: לע"מ)

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי), כי ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים - תתבטל ולא תחול בשנת הלימודים הנוכחית.

כזכור, בסיומו של הדיון הקודם, שופטי בג"צ הוציאו צו על תנאי והורו למדינה להשיב מדוע החלטת שר האוצר לא תיכנס לתוקף בשנה הבאה.

באי כח העותרים החרדים נגד גזירת המעונות של ליברמן, עורכי הדין מקלב, שטרן ופלדמן, השתתפו בדיון וביקשו מבית המשפט לבטל את החלטת שר האוצר אשר לטענתם התקבלה משיקולים זרים, תוך פגיעה קשה ומכוונת בילדי לומדי התורה, ובעיתוי מאוחר - לאחר פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי.

כבר במהלך הדיונים הקשו שופטי ההרכב על נציגת המדינה, "כיצד ניתן לעשות שינויים שכאלו באבחה אחת באמצע שנת הלימודים וללא שניתן להורים זמן סביר בכדי להערך בהתאם".

שלושת שופטי ההרכב בעתירה היום, ביקשו מהנוכחים להישאר במקומם ויצאו להתייעצות מהירה. כעבור מספר דקות בודדות הם חזרו ונתנו צו על תנאי ומסר ברור למדינה: "לבוא וליתן טעם מדוע לא לדחות את ביטול הסבסוד לשנת הלימודים הבאה", אלא שהמדינה בתשובתה לצו טענה כי שעה ששר האוצר ושרת הכלכלה הודיעו על דחיית ביצוע ההחלטה עד לחודש ינואר, אין צורך בדחיות נוספות ויש לממש את ההחלטה

בפסק הדין המתפרסם כעת קבעו שופטי ההרכב השופטי גרוסקופף ושטיין, כי ילדי האברכים ימשיכו לקבל סבסוד גם בשנת הלימודים תשפ"ב בדיוק כפי שקיבלו בשנים קודמות והגזירה תידחה לעת עתה לשנה הבאה.

גפני מדבר בשבוע האחרון נגד גזירת המעונות (ערוץ כנסת)

מעורכי הדין אוריאל שטרן, יונתן פלדמן ושמואל מקלב המייצגים את העותרים נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לקבל את עמדתנו הבלתי מתפשרת כפי שהובאה על ידינו ובהרחבה בעתירה ובמהלך הדיונים בבית המשפט, על העדר הצדקה לתחולה מיידית של ביטול סבסוד המעונות. אנו קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות ועל פי כל כללי המשפט המנהלי ולא בשרירות או מתוך שיקולים זרים. ככל והדבר לא ייעשה לא נהסס גם בעתיד לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעדים נוספים."

מארגון אמת ליעקב נמסר: "המאבק המשפטי הוכיח את עצמו. בג"ץ קיבל את עמדתנו שהקיצוץ בוצע באופן לא אחראי ולא ראוי ודחה אותו לשנת הלימודים הבאה. אנחנו מברכים על ההחלטה וקוראים לשר האוצר לבטל את הקיצוץ המזיק וחסר התכלית".

ח"כ יעקב אשר על בג"ץ המעונות: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האימהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המדרגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

לפני כחודש, נערך דיון נוסף בבג"ץ המעונות, שהוגש על ידי מספר עמותות, נגד החלטתו של שר האוצר איווט ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים. במהלך הדיון לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך רק בעוד כארבעה חודשים מה שיאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ.

נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר איווט ליברמן מתנגד לפשרה - והיא כאמור נדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר