הניצחון החרדי בבג"ץ

השר ליברמן: "החלטת בג"ץ פוגעת באזרחי המדינה"

זמן קצר לאחר קביעת בג"ץ שלא ניתן להחיל את גזירת המעונות של ליברמן השנה, חברי הכנסת הגיבו; "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפסד לליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אחרי שבג"ץ החליט דרמטית לדחות את גזירת שר האוצר אביגדור ליברמן, שלא להחיל את גזירת המעונות באמצע שנת לימודים, חברי כנסת ופוליטיקאים הגיבו.

חבר הכנסת יעקב ליצמן הגיב ואמר כי "אני שמח שגם שופטי בג״צ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפי האוכלוסיות החלשות."

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "אני מברך על החלטת הבג"צ לדחות השנה את גזירת ליברמן שמשפחות אברכים תהיינה חייבות לשלם מחיר מלא על המעון של ילדיהם. אמנם בית המשפט לא התמודד עם הנושא עצמו כאשר האישה עובדת והאב לומד תורה, שיימשך הסיבסוד גם בשנים הבאות, והוא רק נתלה בעילה המשפטית שאי אפשר לשנות את הסיבסוד קרוב ובתוך שנת לימודים. אני מקווה כי עד שנה הבאה בעזרת השם נתפטר מהממשלה הרעה הזאת ובעיקר מהאיש הרע והאכזר ליברמן".

בסיעת ש"ס הגיבו להחלטה וכתבו כי "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם."

עוד כתבו כי "אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה. סיעת ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים ובכל האמצעים כדי לטרפד את גזירות הממשלה, בתקווה שעד השנה הבאה היא תיפול."

שר האוצר אביגדור ליברמן, שיזם את 'גזירת המעונות' כתב כי "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה."

חבר הכנסת אורי מקלב אמר כי "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי. יחד עם זאת לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם - החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט."

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס הגיב וכתב כי "החלטת בג״צ פה אחד בנושא גזירת המעונות מעידה על השנאה של ממשלת הזדון ללומדי התורה שהעבירה אותם על דעתם ועל שומרי הסף שנרדמו בשמירה. הסכנה הגדולה לצערי רק נדחתה לשנה הבאה. תפילתנו שזכות עמל התורה של אברכי הכוללים שיזכו לסבסוד מעונות השנה הזו תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

ח"כ יעקב אשר הגיב גם הוא ואמר: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האימהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המדרגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בג"ץ נתן סטירת לחי מצלצלת לממשלת ישראל שכל מה שמעניין אותה זה איך לפגוע בציבור החרדי בשיטת המקל והמריצה. אמנם בית המשפט היה צריך לקבל החלטה לטווח ארוך ואין ספק שאם היה מדובר בציבור אחר שנפגע כך היה קורה, אולם גם קביעת בג"ץ היא אמירה מפורשת כלפי הממשלה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הממשלה הרעה הזו קיבלה את חותמת בג"ץ שקבע שבהחלטותיה היא מערבת שנאה, אטימות ורוע נגד החרדים. אין לממשלה כזאת זכות קיום".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב: "שמח שהפגיעה בלומדי התורה נדחתה בכמה חודשים. נמשיך לעשות הכל כדי להפיל את ממשלת מדינת כל אזרחיה ולשלוח גם את גזרת המעונות הזאת אל פח האשפה של ההיסטוריה"

ח"כ אורית סטרוק: "עצוב שבסוף שופטי בג"צ הם שמבטלים את גזרות ליברמן-לפיד, ולא מבטיחי ההבטחות מ"ימינה" שחיזרו בקלפיות אחרי קולות המשפחות הצדיקות האלה. נתפלל שעד סוף השנה האזרחית הממשלה המסוכנת הזו תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה, יחד עם גזרותיה".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן: "‏מברכת על החלטת בג"ץ בדבר הדחייה על הפסקת הסבסוד למעונות היום. נמשיך בניהול מו"מ מול האוצר ברוח טובה ובהידברות, כפי שעשינו באינטנסיביות בחודשים האחרונים, כל זאת מתוך הבנת החשיבות והערך של לימוד התורה ומתוך רצון למנוע ממשפחות צעירות להיכנס למעגל העוני. יחד נביא פתרון מוצלח".

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך: "אני מברך על החלטת בג"ץ על דחיית הפסקת הסבסוד למעונות היום לאברכים עד סוף שנת הלימודים. ההחלטה מאפשרת לנו להמשיך בניהול השיח המקצועי מול שר האוצר ואנשי משרדו כפי שעשינו בחודשים האחרונים עד להגעה להחלטה מוסכמת. מבחינתנו התורה היא תורת חיים והיא הבסיס שנמשיך לפעול למענו".

מארגון בצלמו נמסר. "יש שופטים בירושלים. גזירת ליברמן הייתה כה רעה אכזרית וחסרת פרופורציות. שאפילו שופטי בג"ץ שבדרך כלל עסוקים בלדאוג למשפחות מחבלים לא יכלו להתעלם ודחו את הקיצוץ החד".

"אנחנו מקווים שהחלטה זו תהווה סנונית של חזרת בג"ץ לשפיות ופסיקת החלטות בעד אזרחי ישראל והציבור הדתי והחרדי יוכל להרגיש שיש לו אוזן קשבת וגם לו יש זכויות אדם ובגץ מאפשר גם לו דלת פתוחה ולב קשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר