חשיפת 'כיכר השבת'

כתב אישום נגד הקיצוני משה איראם; היה מעורב ב-6 מקרים

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום כתב אישום נגד משה איראם בגין מעורבות ב-6 אירועים, כשהחמורים בהם ניסיון לקשור קשר לרצח ותקיפת חבר הכנסת מאיר פרוש (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משה איראם (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד משה איראם בגין מעורבות בשישה אירועים בהם ניסיון לקשירת קשר לרצח ושליחת תוקף אל חבר הכנסת מאיר פרוש.

בכתב האישום נמצאים יותר מ-60 עדי תביעה, כתב האישום מייחס לאיראם אירועי סחיטה, שליחת תוקף לאשת עורך עיתון 'המודיע', תקיפת חבר הכנסת מאיר פרוש, סחיטה באיומים של הרב סילמן והשחתת קברו של הגראי"ל שטיינמן. בנוסף, מואשם איראם בקשירת קשר למעשה רצח.

באחד מהאירועים בהם מואשם איראם, על פי החשד, שלח איראם קנאים קיצונים לתקוף באלימות את הגאון הרב אברהם דב ליטמנוביץ, מו"צ בבית הדין של 'העדה החרדית', ומחשובי הרבנים בירושלים, ואף גזזו חלק מזקנו.

במקרה נוסף, נאשם איראם ששלח תוקף שתקף בגז מדמיע את אשת עורך עיתון 'המודיע'.

אירוע שלישי בו נאשם איראם כי שלח תוקף שיתקוף את חבר הכנסת מאיר פרוש ושילם על פי החשד 1,000 שקלים מקדמה לתוקף.

במקרה נוסף, על פי כתב האישום, שלח איראם אדם להשחית את קברו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, באמצעות הדבקת פשקוויל על הקבר וריסוס צבע שחור על המצבה.

באירוע חמישי במספר, שלח איראם על פי החשד באמצעות שליח מכתב שמטרתו להפחיד דיין מבני ברק, הגאון רבי יהודה סילמן.

אותו שליח, נצפה במצלמות האבטחה של בית הרב סילמן, כשהוא מגיע באמצע הלילה, עם ציוד מהבית וסותם את דלת המנעול של הרב סילמן.

בנוסף, תלה אותו שליח מכתב איומים כנגד הרב סילמן, שגם חשף את מטרת בואו. במכתב נכתב; "ליודה סילמן, רצחתם את אחותי בחיסונים! עכשיו אתם באים לרצוח את הילדים".

אירוע נוסף בו נאשם איראם, הוא אירוע בו ניסה לקשור קשר לרצח, כשניסה להחתים אדם על חוזה תמורת סכום כסף גדול וילך לרצוח אדם חרדי שלטענתו "סטה מהדרך". החשד הוא שאיראם ניסה להזמין רצח של שישה אנשים, ביניהם, גם קרובת משפחתו.

מהפרקליטות נמסר כי "פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד משה איראם...

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ארז פדן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות. בנוסף, ניסה משה איראם לקשור קשר לרצח גרושתו בפועלו לאתר אנשים שיבצעו את הרצח בעבור תשלום כספי. הנאשם אורן ביצע בשליחותו של איראם מספר פעולות פגיעה ברבנים על פי הנחיות ואמצעים אשר סיפק לו וזאת עבור תשלום כספי."

עוד נכתב כי "כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של סחיטה בכוח, תקיפת זקן, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, נוהג במת שלא בכבוד, ולנאשם איראם גם ניסיון לקשירת קשר לרצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, וסחיטה באיומים.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של משה איראם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בעניינו של אלחנן אורן מבקשת הפרקליטות להורות על מעצר בית מלא הכולל איזוק אלקטרוני."

תגובת עו"ד נדב גדליהו: "המדובר לטעמנו בכתב אישום שנופח מעבר לכל פרורפורציה. מרשנו נאשם 2, הוא בחור צעיר על סף הקטינות, שפעל תחת השפעת האחר המבוגר ממנו, אשר למעשה השתמש בו. כל רצונו הוא לחזור למוטב, ולהמשיך ללמוד בישיבה בה הוא לומד כעת. אנו שמחים שבית המשפט - למרות התנגדות הפרקליטות והמשטרה - הבין את חלקו בפרשה, ושחררו כבר לפני כשבועיים חזרה לישיבה להמשיך ללמוד, ולחזור לדרך המוטב."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר