"אורם יאיר על דורות לוחמינו"

הותר לפרסום: אלו הקצינים שנהרגו בתקרית הירי בבקעה

רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, שני מפקדי פלוגה ביחידת אגוז, הם אלו שנהרגו מירי תועה של חברם - שזיהה אותם כחשודים; "שני מפקדים משמעותיים" • מועד הלוויותיהם טרם נמסר (ביטחוני)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תשפ"ב | 13.01.22
תמונות ההרוגים באסון (צילום: דובר צה"ל)

רב-סרן אופק אהרון, נשוי בן 28 מבת ים, ורב-סרן איתמר אלחרר, בן 26 ממושב בני ראם, הם שני הקצינים מיחידת "אגוז" של חטיבת הקומנדו שנהרגו אמש (רביעי) בגלל טעות בזיהוי של קצין אחר, שהובילה לירי דו-צדדי סמוך לבסיס נבי מוסא. טרם נמסרו פרטים על מועד הלוויותיהם.

שני הקצינים שנהרגו, מפקדי פלגות בחטיבה המובחרת, פונו בעזרת מסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים אך שם נקבע מותם. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מסר כי "מדובר באירוע קשה שבו שני מפקדים משמעותיים מחטיבת הקומנדו נהרגו לאחר שהאימון נגמר".

מפרטים ראשונים עולה כי שני הקצינים יצאו לפטרול באזור המטווחים של הבסיס, בתום האימון שנערך אמש, סמוך לשעה 23:00. השניים זיהו דמות חשודה וביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי אזהרה לאוויר. את הירי של שני הקצינים זיהה קצין אחר מהכוח, מפקד צוות מאותה היחידה, בחשכה, אך הוא סבר שמדובר במחבלים שיורים לכיוונו, ופתח לעברם באש.

שני הקצינים נפצעו באורח אנוש, וגורמי הרפואה ביחידה העניקו להם טיפול ראשוני בשטח. במקביל הוזנק מסוק של חיל האוויר לפנותם, אך לאחר זמן קצר נקבע מותם. גורמי מצ"ח הגיעו לזירת האירוע לצורך איסוף ממצאים ועדויות, לצד תחקיר שנפתח באוגדה המובחרת 98.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברים לזכרם: "איתמר ואופק, המפקדים שהגדילו ראש. איבדנו שני מפקדים אמיצים, והלב נקרע. כל החיים היו לפניהם. אבל דווקא ברגע הקשה הזה, אני רוצה לדבר על ערך היוזמה והחתירה למגע שהם גילמו, יחד עם קצינים ‏אחרים, באירוע הנורא הזה. כמפקד פלוגה במגלן פעלתי עם חבריי בדיוק באותה דרך. זה ערך שמעצב את חיילי ומפקדי צה"ל דור אחרי דור, ערך שאימצתי ועיצב אותי ואת חבריי, אלה שאיתנו ואלה שנפלו", כתב בנט.

"כל המעורבים באירוע הלילה פעלו תוך הגדלת ראש. הם יזמו מעבר למה שנדרש מהם. שטח האימונים ‏שלהם רווי גניבות אמל"ח, פשיעה ואויבים. איתמר, אופק וחבריהם יכלו פשוט ללכת לישון אתמול בלילה, ואף אחד לא היה בא אליהם בטענות. במקום זאת, הם החליטו בסוף יום אימונים מפרך, לצאת ולפעול נגד הפושעים/מחבלים. ואירוע הדו-צדדי הנורא הזה ארע".

ראש הממשלה הדגיש שהאירוע יתוחקר במלואו - ושיגר ניחומים למשפחות: "צה"ל יתחקר וילמד - אבל, ברמה הערכית, זו בדיוק רוח הלחימה הנדרשת ממפקדים בצה"ל. ואת הרוח הזו, של יוזמה, של אהבת הארץ, של חתירה למגע, יש לחזק - לא לכבות. משפחות אלחרר ואהרון, אין מילים בפי שיכולות לנחם. דעו שאורם של בניכם יאיר על דורות קדימה של לוחמי אגוז וצה"ל. תהא נפשם צרורה בצרור החיים".

שר הביטחון, בני גנץ, מסר: "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכול כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר