ויתר על המשפט

נתניהו שואף: הסדר טיעון - כמו שקיבל דרעי

ראש האופוזיציה חותר להסדר טיעון מהיר עם הפרקליטות והיועמ"ש, לפני שמנדלבליט יסיים • עדיין ישנן מחלוקות, בעיקר באשר לקלון, עליו המדינה לא מוכנה להתפשר (משפט)

שלמה מן | כיכר השבת |
נתניהו, מנדלבליט ודרעי (צילומים: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90; עיבוד: כיכר השבת)

האם בנימין נתניהו בדרך לעסקת טיעון? אחרי שנלחם ברשויות אכיפת החוק מאז נפתחו החקירות נגדו ועד לאחר הגשת כתב האישום בעניינו לבית המשפט בטענה כי "מתקיימת נגדו רדיפה", ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד חותר בימים אלו להסדר עם הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, שיסיים את חלקו בתיקי האלפים, ויותיר את בעלי השליטה בבזק, שאול ואיריס אלוביץ', ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, בבעיה המשפטית לבדם.

ע"פ דיווחים בכלי התקשורת השונים, שהתחילו אתמול (רביעי) בשעות הבוקר ב'מעריב', נתניהו ויתר על רצונו לקיים משפט עד גזר דין חלוט, אירוע שיכול להיות בן מספר שנים, ומעוניין להגיע להסדר עכשיו, בתנאי שלא גומר לו סופית את הקריירה הפוליטית המרשימה ביותר של אדם בישראל.

ע"פ דיווח הבוקר ב'גלובס', המו"מ שניהל נתניהו מול הפרקליטות על מנת להגיע להסדר טיעון התנהל בסודיות מוחלטת, כאשר מצד נתניהו ניהל את המו"מ סנגורו בועז בן צור ומן הצד השני, היו ארבעה שותפי סוד בלבד: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה עמית איסמן, המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי ועוזרו הבכיר, עו"ד חגי הרוש. יתר צמרת משרד המשפטים לא ידעה על כך דבר, זאת כולל אנשים שמנדלבליט נהג להתייעץ עימם כגון המשנה ליועמ"ש רז נזרי והמשנה ליועמ"ש עמית מררי.

על פי ההסדר, נתניהו היה אמור להודות בסעיף הפרת האמונים והפרקליטות הייתה צריכה לוותר על סעיף השוחד, אך המחלוקת הייתה - ונותרה - באשר לסעיף הקלון: יו"ר הליכוד מעוניין לקבל הסכם כפי שקיבל יו"ר ש"ס אריה דרעי - פרישה מהכנסת הנוכחית בתמורה לוויתור על סעיף הקלון והשארתו לדיון בהמשך בבג"ץ - אך מבחינת הפרקליטות, אין אפשרות כזו.

נתניהו לא מוכן לקלון, לפי שהמשמעות של שבע שנים מחוץ לפוליטיקה בגילו היא סיום ימיו בפוליטיקה לחלוטין, אלא מעוניין להיות מועמד הליכוד לראשות הממשלה בבחירות הבאות, אבל בפרקליטות דוחים זאת לחלוטין: "נתניהו רוצה עסקה שבה מגיע לו עודף", אמר גורם משפטי ל'חדשות 12'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר