"מחבלים בכרם ישראל, נורא"

הראשל"צ במתקפה נגד רפורמת הגיור: 'נפתח ספרי יוחסין'

"עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה?" שאל הגר"י יוסף, "הוא שווה אל הרב אלישיב? איזה פער! מה אתה חולק עליהם?" • תקף בחריפות את רפורמת הגיור: "נפתח ספרי יוחסין" (חדשות ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף בשיעורו, הערב (צילום: דר וסוחרת)

בשיעורו הערב (מוצאי שבת) התייחס הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בחריפות לרפורמת הגיור שפורסמה בשבוע האחרון, והצהיר: "אם יעשו דבר כזה - נחליט לעשות ספרי יוחסין".

"מה שהם עושים עם הגיור זה נורא ואיום", אמר הראשון לציון. בשלב הזה התייחס אל דבריו של הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית. "הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שרבני ערים יגיירו, רק צריך שיהיה בהסכמת הרב הראשי לישראל. אני תמה עליו, איך אתה מסכים? עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? איזה פער! מה אתה חולק עליהם?"

הרב יוסף הערב (צילום: דר וסוחרת)

הרב הראשי הוסיף: "זה חוק גיור גרוע ביותר הדבר הזה, אם יעשו דבר כזה אני אכנס למועצת הרבנות ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל לעשות ספרי יוחסין".

בהמשך דבריו תקף בחריפות את הרפורמה המסתמנת. "נורא ואיום", אמר הרב. "הם מחבלים בכרם ישראל, יש להם דעות משונות מאוד, יש אחד הראה לי מכתב שכותב הרב של שוהם, כותב שיש גיור להצטרף ללאומיות של עם ישראל, שיהיה מסורתי, ואם יהיה מסורתי יבוא לבית כנסת ויעשה קידוש ואחרי זה ייסע לים אז נגייר אותו. מה זה?

"הגמרא אומרת גר שקיבל את כל התורה כולה חוץ ממצווה אחת דרבנון, את הכל, תרי"ג מצוות חוץ אחד מדרבנן - אסור לגייר אותו. ואתה כותת שאם יצטרף ללאומיות נגייר? מה זה השטויות האלו".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר