החשד לשחיתות

בפעם השנייה: עוזריו של יעקב ליצמן נקראו לחקירה

עוזרו של ח"כ יעקב ליצמן נקראו היום לחקירה נוספת במשרדי להב 433, בחשד לקידום אינטרסים של חברת תרופות - תמורת קבלת שוחד לכאורה של מאות אלפים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משרדי להב 433 (צילום: פלאש 90)

חקירת השחיתות לכאורה במשרד הבריאות: עוזרו של שר הבריאות לשעבר ליצמן, מוטי בבצ'יק והאסטרטג מנחם גשייד, נקראו היום (ראשון) לחקירה נוספת במשרד להב 433.

מדובר על החקירה שהפכה לגלויה לפני כחצי שנה, בנוגע לפרשיה במשרד הבריאות המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בחשד לעבירות הנוגעות לטוהר המידות.

כאמור, עם התקדמות החקירה המאומצת בה בוצעו פעולות חקירה רבות בחודשים האחרונים, הבוקר החל שלב נוסף בחקירת החשודים המעורבים בתיק, כולל גביית עשרות עדויות מעדים נוספים, במטרה להביא למיצוי הליך החקירה.

כזכור, במהלך החקירה נעצרו 4 חשודים ביניהם עובד ציבור, בעלים של חברה מתחום הרפואה, בעל חברה מתחום השתדלנות ועוכבו מספר חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי החשד, עובד הציבור ניצל את מעמדו ופעל לכאורה במספר הזדמנויות במשוא פנים ואפליה, ביחד עם המעורבים ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, אשר ניאותו להתקשר בהסכמים למתן שירותי ייעוץ / שתדלנות בשווי מאות אלפי שקלים, עם מקורביו.

במשטרה ציינו, כזכור, כי על פי החשד, בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות, ביחד עם המעורבים, "ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו, ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי".

אחרי החיפושים שביצעה המשטרה בבתיהם ומשרדיהם של החשודים - בהם מנהל חברה מתחום הרפואה ומנהל חברה נוסף מתחום השדלנות (Lobbying) - פשטו החוקרים גם על משרדי חברת תנובה ואספו מסמכים.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר