חושש מעסקת טיעון?

לפיד: "הממשלה תחזיק מעמד; היא לא תלויה בנתניהו"

שר החוץ יאיר לפיד הסביר על חשיבות חוק הגיוס, שיעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה ואמר כי הציבור החילוני יפסיק להיות פרייאר • בנוסף, התייחס לעסקת הטיעון עם בנימין נתניהו (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, היום בכנסת (צילום: אבי מזרחי)

שר החוץ יאיר לפיד, דיבר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, ושוב ניסה להצדיק את הממשלה, כשלטענתו, הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בביטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית - במרכז דבריו - חוק הגיוס שיעלה היום אחר הצהריים להצבעה.

"הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד", פתח לפיד את דבריו ואמר, "ממשיכים לקיים הבטחות. היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו".

"החוק עבר לא מעט גלגולים", סיפר שר החוץ, "אבל העיקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו - זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

לגבי הביקורת על כך שהחוק מיועד לפגוע בחברה החרדית, אמר לפיד: "זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפרייארים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף.

"הנוסח של החוק שיעלה היום להצבעה נכתב על ידי אנשי משרד הביטחון. זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים. הלכנו עם הנוסח של משרד הביטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית. הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד".

"הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בביטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית. זה כוחו של המרכז. במקום סיסמאות, פשרות מעשיות שמביאות תוצאות. מבטיחים ומקיימים", סיים לפיד את נאומו.

תחילה ניסה לפיד להתחמק משאלת עסקת הטיעון של נתניהו, אך לבסוף התייחס ואמר: "אם נתניהו יפרוש, אני חושב שהממשלה הזו תחזיק מעמד כי היא לא תלויה בנתניהו, אלא בעשייה משותפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר