המגעים להסדר טיעון

הסיעות החרדיות: "גם אם ביבי פורש, לא נצטרף לממשלה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התבטא כי אם ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, יפרוש במסגרת הסדר טיעון הרי שהוא יפעל להרחבת הקואליציה, אך בסיעות החרדיות הבהירו: לא נהיה חלק (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

במשכן הכנסת עוקבים בדריכות אחר המשא ומתן של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, באשר לחתימה על הסדר טיעון בתיקי האלפים.

חתימה של נתניהו על הסדר טיעון תכלול פרישה מיידית מכנסת ישראל, מה שיערער את יציבות ממשלת בנט-לפיד. אך השניים הצהירו בימים האחרונים כי הסדר עם נתניהו לא יפגע בשלמות הקואליציה והם אף יפעלו לצרף סיעות נוספות לממשלה.

בין היתר טוענים בקואליציה כי הסיעות החרדיות ינהלו משא ומתן על הצטרפות לממשלה שכן לדבריהם הנאמנות לנתניהו האיש אינה נאמנות לסיעת הליכוד, כך שעם פרישת נתניהו יהיה ניתן לצרף לפחות את אחת מהסיעות החרדיות.

ח"כ משה גפני על היום שאחרי נתניהו

אך בשיחה עם 'כיכר השבת' דוחים בכירים בסיעות החרדיות את האופציה של הצטרפות לממשלת בנט-לפיד: "גם את נתניהו פורש מהחיים הפוליטיים, אנחנו לא נצטרף לממשלה", התבטא אחד מראשי הסיעות החרדיות.

לדברי בכיר ב'יהדות התורה': "אין לנו מה לחפש בממשלת בנט-לפיד, ממשלה שהורסת ומחריבה את היהדות, קוברת את הזהות היהודית. לא רואה מצב בו נהיה שותפים של מחריבי הדת האלו".

בכיר בש"ס הוסיף: "תמיד הצהרנו שאנחנו נאמנים לציבור המסורתי בליכוד. נכון, יש חיבור אישי עם נתניהו, אבל הנאמנות היא לא נאמנות עיוורת לביבי אלא לציבור המצביעים של הליכוד, הציבור המסורתי. לכן לא יהיה מצב בו ש"ס תצטרף לקואליציה רעה, לא נשב סביב שולחן אחד עם בנט, לפיד, כהנא וליברמן, זה לא יקרה".

אמש פרסם ח"כ משה גפני, יו"ר 'יהדות התורה', הודעה חריגה בה נאמר: "מה שהתפרסם בשם "בכיר" ביהדות התורה אינו נכון. לא התקיים כל דיון במפלגה בנושא עסקת הטיעון והשלכותיה הפוליטיות". הודעתו של גפני נמסרה בעקבות התבטאות של ח"כ מ'יהדותה תורה' שפורסמה ב'ישראל היום', לפיה: "אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון - נחתור להצטרפות לממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר