"מאפשר חופש פעולה ההתקפי"

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי מוצלח ב'חץ 3'

מערכת הביטחון יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וצה"ל, השלימו הבוקר ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ' ומיירט 'חץ 3': "השלימו את משימתם בהצלחה" (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מערכת חץ 3 (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וצה"ל, השלימו הבוקר (שלישי) ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ' ומיירט 'חץ 3', המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית.

ממשרד הביטחון נמסר: "מערך המכ"מים המבצעי של מערכת ה'חץ' גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה.

"עם השלמת התכנון, שוגרו לעבר המטרה שני מיירטי 'חץ 3', אשר השלימו את משימתם בהצלחה".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר לאחר הניסוי: "אני מברך על הניסוי המוצלח וחסר התקדים שמצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל, שמובלת על-ידי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, אמר: "צה"ל ומערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בשדרוג ובשיפור יכולות ההגנה אווירית כל העת. הניסוי שבוצע הבוקר, הוא מרכיב נוסף ביכולת שלנו לתת מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית כחלק ממימוש התוכנית הרב שנתית של צה״ל. השילוב המוצלח בין לוחמי ההגנה האווירית לטכנולוגיה ישראלית מתקדמת כחול-לבן מביאים יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם".

לדברי ראש הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, האדמירל ג'ון היל: "ניסוי זה תוכנן לאתגר כל מרכיבי מערכת הנשק 'חץ' והביצוע היה מצוין. המידע הרב שנאסף בניסוי ינחה ויסייע בפיתוחים עתידיים שלה, ה- MDA ימשיך להיות מחויב לסייע למדינת ישראל לשדרג את יכולות ההגנה מפני טילים כנגד איומים קיימים ומתהווים בזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר