למרות חולשתו

זו הסיבה שראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הגיע לנחם את הנשיא הרצוג

ראש הישיבה שהחלים בשבוע שעבר מנגיף הקורונה, ביקש לנסוע לנחם את נשיא המדינה הרצוג. הסיבה נעוצה בסיפור היסטורי של שתי המשפחות - מלפני כשמונים שנים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה בניחום אבלים (צילום: באדיבות המצלם)

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגיע אמש (שני) לנחם את נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, היושב שבעה על פטירת אמו, אורה הרצוג ע"ה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הסיבה בגינה הטריח את עצמו ראש הישיבה להגיע ולנחם - למרות חולשתו (החלים בשבוע שעבר מהקורונה. ח"ב), נעוצה בסיפור היסטורי בן למעלה מ-80 שנים.

היה זה כאשר סבו של הנשיא - הרב הראשי לישראל הגרא"י הרצוג זצ"ל, היה זה שדאג באופן אישי להצלתו של אביו - מרן ראש הישיבה הגר"ד פוברסקי זצ"ל ומשפחתו ובהם גם מרן ראש הישיבה שיחי', שהיה אז נער צעיר.

עם עליית משפחת פוברסקי ארצה עלו מרן הגר"ד פוברסקי ומשפחתו לביתו של הרב הרצוג זצ"ל, והתחבבו על הרב הראשי.

בזמן מלחמת העצמאות, הייתה ירושלים מופגזת ע"י הליגיון הירדני, והרב הרצוג שלח לבני ברק את חמיו הגרש"י הילמן ורעייתו הרבנית, תוך שהוא מפקיד בידם איגרת לרב פוברסקי, שידאג לכל צרכיהם.

ואכן לאורך כל חודשי המלחמה שהו הרב הילמן ורעייתו באחד מבתי ישיבת פוניבז' כאשר ראש הישיבה בעצמו בעודו בחור צעיר דואג להם כבן.

מטבע הדברים, לאורך כל השנים הבאות נשמר קשר מיוחד בין משפחתו של הרב הרצוג זצ"ל ובין משפחתו של ראש הישיבה, כאשר נכדו של הרב הרצוג זצ"ל, יצחק הרצוג עולה בקביעות למעונו של רה"י להתייעצות וברכה.

לפני שנים אחדות התמסר יצחק הרצוג להוצאת כתביו של סבו זקנו הרב הילמן זצ"ל, כשאת המלאכה ליווה רה"י בעצה והכוונה. כעת עם פטירת כלתו של הרב הרצוג זצ"ל הביע רה"י את רצונו לצאת לניחום האבלים באומרו כי אם אבא זצ"ל היה חי בטוחני שהוא היה טורח לכבד את משפחתו של הרב הרצוג זצ"ל שהציל את חיינו.

לקראת בואו של ראש הישיבה נערך צוות מיוחד של בית הנשיא לקבלתו של ראש הישיבה ופמלייתו.כאשר ראש הישיבה נכנס מכניסה צדדית היישר לסוכת האבלים.

הנשיא הרצוג הציג את ראש הישיבה בפני משפחתו ואת השייכות ארוכת השנים בין המשפחות. הנשיא ואחיו מייק שגריר ישראל בארה"ב, ביקשו את ברכת ראש הישיבה שאמר להם, כי שמירת התורה ומסורת אבותיכם היא הערובה היחידה לברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר