פרופ' ערן סגל: כעת צפויה ירידה בתחלואה

פרופ' ערן סגל העוסק בניסיונות ליצור מודל לחיזוי התחלואה בקורונה במכון ויצמן אמר בראיון ל-ynet כי להערכתו אנו צפויים לראות בקרוב ירידה במספרי התחלואה (חדשות קורונה)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

פרופ' ערן סגל העוסק בניסיונות ליצור מודל לחיזוי התחלואה בקורונה במכון ויצמן אמר בראיון ל-ynet כי להערכתו אנו צפויים לראות בקרוב ירידה בתחלואה. המומחים העריכו מראש כי בעקבות גל התחלואה הגדול הוא יהיה דווקא קצר יותר, כשלושה שבועות ולאחריו תגיע ירידה במספרים.

להערכתו של סגל עד כה נדבקו בישראל כמיליון וחצי עד שני מיליון בני אדם, למרות שרבים מהם לא נבדקו באופן רשמי. המספרים הגדולים צפויים לדבריו להוריד את מקדם ההדבקה מהסיבה הפשוטה, יהיה פחות את מי להדביק.

לדבריו עדיין צפויה עלייה מתונה במספר החולים הקשים בבתי החולים אך לדעתו של פרופ' סגל לא נראה את המספרים של הדלתא - 1200 חולים קשים בגל השלישי. בנוסף, גם החולים הקשים שמתאשפזים כעת משתחררים מהר יותר מהגל הקודם לאחר שמצבם משתפר מהר יותר מה שמלמד על תחלואה קלה יותר באומיקרון.

המשמעות הנוספת למספרים הגדולים של הנדבקים חוסר משמעות לתו הירוק, רוב האוכלוסייה כבר נדבקה או תידבק בנגיף ולכן אנשים בסיכון מומלץ להם להישמר ולא להגיע למקומות הומי אדם ללא סיבה הכרחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר