בעקבות ההדבקה ההמונית

משרד הבריאות שוקלים לרכך את התו הירוק

העובדה שמתחסנים רבים נדבקו באומיקרון למרות שחוסנו בשלוש מנות מראה שהתו הירוק הפך לחסר היגיון אפדימיולוגי ובמשרד הבריאות דנים האם לבטלו לגמרי (חדשות קורונה)

(צילום: פלאש 90)

גל התחלואה הגדול של האומיקרון הוכיח כי החיסונים כמעט לא יעילים נגד הדבקה לזן זה ולמעשה התו הירוק הופך לחסר משמעות שכן גם מחוסנים אינם חסינים להדבקה באומיקרון. על רקע כך מדווחים היום (שלישי) ב-ynet כי במשרד הבריאות שוקלים לשנות או אפילו לבטל לגמרי את התו הירוק.

על פי הדיווח, בימים האחרונים מתקיימים דיונים במשרד הבריאות בנוגע לתוקף התו הירוק שאצל ראשוני המתחסנים במנה השלישית הוא אמור לפוג כבר. תוקפו בינתיים הוארך עד ל-28 בפברואר אך ייתכן כאמור שהוא יבוטל לחלוטין או יעבור שינוי משמעותי בדומה לתו הסגול שמאפשר פעילויות באופן מבוקר יותר.

גם מומחים רפואיים רבים סבורים כך לנוכח המצב. פרופ' גילי רגב-יוחאי מהמרכז הרפואי שיבא הציגה אתמול את ממצאי המחקר של החיסון הרביעי אותו הובילה, ובאותה הזדמנות הודיעה גם היא כי התו הירוק כבר אינו רלוונטי לנוכח המציאות.

גם פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, אמרה כי לדעתה יש לבטל את התו הירוק: "אני כבר מזמן אמרתי שהתו הירוק מגוחך כרגע, כי אין כרגע הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים. אני ממש לא רואה את הטעם. מי שלא התחסן עד עכשיו, אנחנו לא נשכנע אותו ואני לא חושבת שהמתווה צריך להיות עם היגיון אפידמיולוגי ולא במטרה לעודד התחסנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר