לאחר שהתבצרו

באמצע הלילה: עצורים בהריסת במבנה בשייח ג'ראח; תיעוד

באמצע הלילה פשטה המשטרה על במבנה בשכונת שייח ג'ראח, בו התבצרו לפני יומיים בני המשפחה, והשלימה את פינויו עבור הקמת בית ספר; חלק מבני המשפחה נעצרו (ארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

באמצע הלילה (רביעי) המשטרה סייעה לעיריית ירושלים בהשלמת מימוש צו פינוי הוצאה לפועל לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017. מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד לטובת תושבי השכונה ומזרח העיר. 15 בני אדם - נעצרו.

כזכור שלשום בוצע פינוי של חלק מהקרקע, והלילה נמשכה הפעילות, כשפונו מהמבנה אנשים שהתבצרו ושהו בו בניגוד לחוק, אחד מהם אף אחז בידיו בלון גז ואיים לפוצץ אותו. כמו כן, חלקם נעצרו לחקירה בחשד להפרת צו בימ"ש, התבצרות אלימה והפרת הסדר הציבורי. לאחר הוצאת האנשים מהמקום, הושלם הליך פינוי המבנה והקרקע ע״י גורמי העירייה.

במשטרה טוענים כי בניגוד לפרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בערבית - במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים.

הפעילות בוצעה במטרה לממש את הצו השיפוטי שניתן ע"י בימ"ש, באמצעות משטרת ישראל נציגי עיריית ירושלים ובשיתוף גורמי הרווחה, זאת בתום היערכות ואישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים.

בדוברות המשטרה מציינים, כי כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט.

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה על הפינוי: "מברך את עיריית ירושלים ומשטרת ישראל על צעד של הפגנת משילות בשמעון הצדיק, אולם זו רק ההתחלה ואסור לעצור! יש במקום מבנים רבים שצריך לפנות ופולשים רבים שצריך להבהיר להם שישראל היא מדינת חוק. המדינה חייבת להפגין משילות קודם כל בירושלים ולא לאפשר לפורעי החוק לאיים על מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר