שלג בירושלים?

מזג אוויר סוער ברחבי הארץ; שלג ירד במירון

מזג אוויר הסוער ממשיך היום, ובצפון מתכוננים לקראת השלג שצפוי לרדת בשעות הצהריים, במירון ובגוש עציון ירד שלג • חברת החשמל התריעה כי צפויה שבירת שיא הצריכה (בארץ)

גולן (צילום: יהודה וינברג)

מזג אוויר הסוער ממשיך היום (רביעי) ברחבי הארץ ובצפון מתכוננים לקראת השלג שצפוי לרדת בשעות הצהריים, במירון ובגוש עציון החל לרדת שלג.

ע"פ התחזיות ישנה אפשרות לירידת שלגים בשומרון ביישובי גב ההר, בבנימין - עפרה בית אל ופסגות. וביהודה - ישובי גוש עציון, אפרת וקרית ארבע, כמו כן צפויה קרה במקומות נוספים וזאת עקב הטמפרטורות הנמוכות שישררו באזורנו.

שלג קל החל לרדת בגוש עציון, המועצה נערכה מבעוד מועד לאירועי מזג האוויר ותדרכה את עובדי המועצה להעניק סיוע לתושבים במידת הצורך. ראש המועצה שלמה נאמן: "מזמין את עם ישראל להגיע לגוש עציון וליהנות מחבל ארץ יפהפה, סעו בזהירות"

גוש עציון ( יעקב ליפקין)

בגולן ישנו ערפל כבד מאוד, השלג על הכבישים צפוי להיערם לקראת שעות הצהריים ובמועצה האזורית גולן ביקשו מהציבור לא להגיע עדיין לבקר ולטייל במרחבים המושלגים ולהמתין למחר.

בירושלים ייתכן וירד שלג בהמשך היום אך הוא לא צפוי להיתפס והסיכויים שירושלים תהיה לבנה נמוכים מאוד. בעיר נערכו לקראת האפשרות והכינו מפלסות שלג וטרקטורים.

מוקדם יותר הודיעה חברת החשמל כי היא צופה כי ישבר שיא צריכה של כל הזמנים, החל מתחילת השבוע נרשמת מגמת עליה בביקוש לחשמל על רקע גל הקור.

מחברת החשמל נמסר: "עובדי השטח של חברת החשמל מטפלים בפגעי מזג האויר ברשת החשמל כתוצאה מטמפרטורות נמוכות, עומס על הקווים, קריסת עצים וענפים וחדירת מים. עומס הצריכה מורגש כבר מיום שלישי אז נרשמה צריכת שיא של 14039 מגה וואט. ההערכה היא, כי הערב, סביב השעה 19:00 ישבר שיא צריכה של כל הזמנים בחורף ויעמוד על כ 14.300 מגה וואט".

בחברת החשמל שבים ומדגישים כי אין אפס הפרעות באספקת החשמל וכי הרשת חשופה לפגעי מזג האויר.
באזורים בהם קיים עומס רב על הרשת, במיוחד כשגודל החיבור הבייתי לא תומך את עומס הצריכה , או בשכונות בהם יש חיבורים לא חוקיים, קיים חשש להפרעה באספקה. מתחילת השבוע סיפקה החברה קרוב ל 200 קודי חירום ללקוחות מונה תשלום מראש אשר ידם אינה משגת. חברת החשמל עובדת במתכונת מתוגברת לצורך טיפול מהיר".

מחוז יו"ש הודיע כי השלים את ההערכות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לנו בימים הקרובים, מפקד המחוז טפסר שיקו בר דב אמר: "המחוז ערוך ומוכן לקראת מזג האוויר, התחנות תוגברו בלוחמי אש נוספים, המשל"ט המחוזי תוגבר אף הוא, היחידה לחילוצים מיוחדים פרוסה ברחבי המחוז וכל זאת על מנת לתת מענה מהיר ומציל חיים לכל אירוע שיתרחש".

"אני מבקש מהאזרחים להקפיד על מילוי ההנחיות הניתנות על ידי גופי החירום כדי שנעבור את המערכת החורפית הזו בשלום", הוסיף, "בחורף האחרון פרצו שריפות רבות, שחלקן אף גרמו למוות, כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים, כגון: תנורי סלילים ומפזרי חום אשר היו צמודים למיטה או לחומרים דליקים אחרים".

אלו הנחיות הבטיחות של כב"ה: אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום, הרחיקו את אמצעי החימום מחומרים דליקים כגון: וילונות, שמיכות, שטיחים או כל חומר דליק אחר, אין להניח בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור, כבו את מכשיר החימום בזמן שאתם יוצאים מהחדר.

זכרו, גם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה, התקינו גלאי עשן המתריע על שריפה עוד בתחילתה ומאפשר הימלטות מהירה.

תחילת שלג בשמורת הר מירון. ( שי מסיקה רשות הטבע והגנים)
( שי מסיקה רשות הטבע והגנים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר