אנחת רווחה לבנט ולפיד

מנדלבליט דורש יותר - והעסקה מתרחקת

מהיממה האחרונה נראה כי גם אם נתניהו יחתום על הסדר, זה יקרה עם פרקליט המדינה או היועמ"ש הבא • הערכה: מנדלבליט הקשיח עמדות בגלל ביקורת בפרקליטות (משפט)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כבר היה קרוב לבצע את המפץ הפוליטי הגדול ביותר בעשורים האחרונים בישראל, אך נכון לבוקר זה (חמישי) - הוא מתרחק. מהדיווחים היוצאים מחדרי המו"מ להסדר הטיעון בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לרה"מ לשעבר נראה שדרישות גורמי המשפט עלו ומנגד נתניהו לא מוכן להסכים על סעיפים חריפים כאלו.

כעת נראה כי הסדר טיעון כזה או אחר כבר לא ייחתם בשבוע וחצי שנותר למנדלבליט בתפקיד, אלא יחכה לבא בתור. ראש האופוזיציה ינסה לחתור לעסקה עם פרקליט המדינה עמית אסמן, שימלא את מקומו של אביחי מנדלבליט עד לבחירת היועמ"ש הבא, אך אם גם איתו נתניהו לא יצליח להגיע להסדר – ההערכה היא כי יקח זמן רב עד שהמו"מ יוכל שוב להגיע לכדי מעשה.

ב-'Ynet' דווח כי אחת הסיבות לבעיות במו"מ היא הקשחת דרישות היועמ"ש, שבאה בעקבות הביקורת הציבורית והביקורת הפנימית בפרקליטות על תנאי העסקה, שכללו הודאה רפה. מעבר לקלון, שנחשב כמחלוקת מהותית בין הצדדים, ישנם שני נושאים נוספים שהפערים עליהם טרם גושרו: אורך עבודות השירות לנתניהו - ואופי כתב האישום המתוקן.

בתחילה דווח שהיועמ"ש מסכים לשישה חודשי עבודות שירות או אף פחות מכך, אך כעת נראה שמנדלבליט הקשיח עמדות בסוגייה ודורש כבר תשעה חודשים, זאת מלבד דרישתו שנתניהו יסכים לקלון – שהייתה מתחילת המו"מ.

דבר נוסף שבפרקליטות לחצו את מנדלבליט הוא הדרישה שנתניהו יודה בעבירות משמעותיות, שתהיינה כתובות בכתב האישום, במטרה להוכיח לציבור כי נתניהו אכן ביצע עבירות אלו, ולא "נתפר לו תיק" כפי שטען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר