מגיפת הקורונה

ד"ר אריאל רוקח: עצירת התפשטות הנגיף - בידיים שלנו

קצב ההדבקה המהיר והשיאים השליליים; העליה במספר המאושפזים במצב קשה; החשש מאיבוד שליטה; החיסונים וההנחיות • ד"ר אריאל רוקח בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת'(בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

ד"ר אריאל רוקח, מנהל יחידת טיפול נשימתי בבית החולים 'שערי צדק', התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לקצב התשפטות מגיפת הקורונה בישראל, העליה בתחלואה הקשה, החיסננים המצלים החיים והשליטה על המגיפה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

אנחנו עם 70-80 אלף מאומתים ביממה, והערכת משרד הבריאות שאנחנו כבר על 200 אלף ביממה. זה לא מדאיג אותך

"לא אמרתי שזה לא מדאיג, בהחלט מדאיג. בוא נאמר כך: אם יהיו שני מיליון מאומתים, ורק 0.1% הופכים להיות קשים, זה עדיין מספרים מאוד גבוהים. זה עדיין 2,000 חולים קשים שהם – פחות או יותר – כבר מעבר ליכולת הספיקה של בתי החולים. אז אני לא אגיד שאני לא מודאג, אבל אני חושב שנכון להיום המערכת מסוגלת לטפל במקרים הקשים".

ד"ר אריאל רוקח בריאיון לישי כהן

אז מבחינתך ישראל שולטת במגיפה?

"נכון לעכשיו אני חושב שהשליטה קיימת, אולי לא במידה המקסימלית שהיינו רוצים. הדבר הוא לא רק גורל, העניינים הם בידיים של הציבור. אם אנשים יקפידו להשתמש במסכה כל פעם כשהם בחברת אנשים אחרים, אני חושב שנוכל להיות במצב יותר טוב".

דיברנו על החולים קשה – אנחנו רואים עלייה במספר החולים הקשים בבתי החולים

" בהחלט כן".

הייתה הערכה שנגיע בין 1,500 ל-3,000 חולים קשים.

"אני מאוד מקווה שלא נגיע לכיוון ה-3,000 כי זה עלול להגיע למצב שלא נוכל לתת טיפול אופטימלי לחולים. ערכים של 1,500 חולים קשים בתי החולים התמודדו בעבר, מכירים את זה ומסוגלים להתמודד. מספרים גבוהים יותר עלולה להיות בעיה.

"אבל עוד פעם: זה בידיים של הציבור. התחסנות לא מונעת הדבקה לצערנו, אבל מפחיתה מאוד את עוצמת המחלה. עכשיו יש לנו בשערי צדק שני חולים קשים על אקמו, אחד מהם בחור בן 35 והשני בן 63, כמעט בלי מחלות רקע, ושניהם לא מחוסנים. אותו הדבר עוד כמה מונשמים, אמנם יש לנו רק שמונה עכשיו ובעבר היו יותר – הם חולים שלא התחסנו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר