'המבדיל' | כל מוצ"ש

איך עושים חסד בלי לשכוח את המשפחה • צפו

מנכ"ל ארגון החסד הגדול, העוסק בעשיית חסד כבר עשרות שנים, מספר מהיכן הוא התחיל, הקשיים שהיו בדרך, על המשפחה ועל התקופה המאתגרת של הקורונה • צפו (בארץ)

זלמן שטוב לצד מאיר קווין (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל' אצל האמן והיוצר זלמן שטוב, איש החסד מאיר קווין במסע אל מחוזות החסד, דרך הוריו משם שאב השראה ועד לרשת החסד העולמית על גבי המרשתת.

עידן הקורונה יצר מציאות חדשה וכואבת שגם אנשים שנמצאים על הספקטרום הבריא בדרך כלל - פתאום נזקקים. המוני בני אדם תקועים בבתיהם עקב בידודים או חולי, ולא יכולים לנהל חיים נורמטיביים.

אפשר לומר שזאת אחת מהנקודות העיקריות שארגוהו של קווין 'רפואה ושמחה' מתמקד בהן. מערך של עשרות אלפי אנשים מכל רחבי העולם פועל על מנת לעזור לאותם אנשים. זה יכול להיות בפינוי הזבל מהבית, זה יכול להיות בבישולים, וזה יכול להיות בשינוע של חולים או תרופות ברמה הטרנס אטלנטית.

אם לפני שנים החסד היה כאן ועכשיו, ברמה הפרטית ובשקט יחסי, כיום הדברים יכולים לצמוח ולגדול במהירות עצומה. קווין מספר על אביו שהיה אוסף אנשים מתחת לביתו על מנת שיוכלו להתקשר, ובאותה נשימה מספר גם על ילדיו שהולכים באותה הדרך.

כשעושים חסד לפעמים שוכחים מהקרובים אלינו, מין פרדוקס כזה, זה מול זה, אך קווין מספר שבעיניו אפשר גם וגם, אשתו וילדיו כולם נמצאים שם בתוך הסיפור, "למעשה אישתי מתפעלת אותי מידי פעם, שולחת אותי מפה לשם למען הארגון", אומר קווין.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר